CZYM JEST CENA DLA KLIENTA RĘKODZIEŁA?

CZYM JEST CENA DLA KLIENTA RĘKODZIEŁA?

🆘  JAK SIĘ POZBYĆ OPORÓW PRZED PODAWANIEM SWOICH CEN KLIENTOM?

🆘 CZYM WŁAŚCIWIE JEST TA CENA DLA NASZYCH KLIENTÓW?


Nie da się ukryć, że w codziennej pracy rękodzielnika-sprzedawcy zawsze przychodzi ten moment, w którym trzeba klientowi podać cenę swojego rękodzieła i ten moment często jest najtrudniejszym w całym tym procesie sprzedażowym. Doskonale wiemy, że dla wielu rękodzielników jest to zadanie co najmniej kłopotliwe i wielu z nas ma największy problem nie tyle z samym wycenianiem swojego rękodzieła, co z poinformowaniem klienta o tej cenie.


Aby jednak dobrze rozprawić się z tym tematem, trzeba zacząć od samego początku, czyli od wyjaśnienia, czym właściwie jest dla klienta ta cena.



CENA DLA KLIENTA TO KONKRETNA WARTOŚC RZECZYWISTA JAKIEGOŚ INNEGO PRODUKTU, KTÓRĄ TEN KLIENT PORÓWNA DO WARTOŚCI WASZEGO RĘKODZIEŁA



(a o tym, czym jest wartość dla klienta i jaka jest zależność pomiędzy wartością rękodzieła, a jego ceną, pisałyśmy ostatnio na blogu, tu: https://biznesbezcukru.pl/cena-a-wartosc-rekodziela enjoy!)

No dobra, ale co to tak właściwie dla nas, w naszej codziennej pracy, praktycznie oznacza?


Otóż gdy powiecie klientowi, że Wasz produkt kosztuje na przykład 100 zł, w jego głowie pojawi się szybka kalkulacja – ile obiadów może on ugotować za równowartość tej kwoty, jaką część rachunku za prąd/wodę/telefon stanowi ta kwota, ile benzyny mógłby za ekwiwalent tej kwoty zatankować…


🖤 🖤

KLIENT ZA KAŻDYM RAZEM PORÓWNA CENĘ WASZEGO RĘKODZIEŁA DO CENY INNEGO PRODUKTU (zwykle podstawowego).

🖤 🖤


My wszyscy też tak robimy, kupując rzeczy, które nie są nam do przeżycia niezbędnie potrzebne (typu chleb, papier toaletowy, lekarstwa – bo te po prostu kupić musimy, trochę niezależnie od tego, jaką będą miały cenę). Nasze opory w podawaniu ceny rękodzieła często wynikają z tego, że sami nie jesteśmy przekonani co do tego, że nasze rękodzieło jest dobrze wycenione, a jego wartość (wg naszych kryteriów) odpowiada tej cenie. Dlatego też, przy wycenianiu swojego rękodzieła powinniśmy patrzeć na nie i na jego wartość OCZAMI KLIENTA, A NIE SWOIMI.


🖤 🖤 Tak tak… To siebie najpierw musimy przekonać do cen, które ustalamy dla swoich wyrobów, by nie mieć oporów i strachu przed mówieniem o nich swoim klientom. 🖤 🖤



PAMIĘTAJCIE, ŻE KLIENT PRAWDOPODOBNIE SAM NIE POTRAFI WYKONAĆ TEGO,

CO SPRZEDAJECIE I PRZEZ TO, JUZ NA STARCIE, WARTOŚĆ WASZEGO RĘKODZIEŁA,

DLA WASZEGO KLIENTA, BĘDZIE ZNACZNIE WYŻSZA, NIŻ DLA WAS.

Brzmi nieźle, prawda?


Jednak to nie koniec, bo jeszcze do jednej rzeczy musicie siebie przekonać…
…Jeśli macie wewnętrzne, moralne opory przed podawaniem klientom cen swojego rękodzieła, musicie popracować nad przekonaniem siebie samych, że w zarabianiu na rzeczach, które tworzycie, NIE MA NICZEGO ZDROŻNEGO!!


🖤 Nie przykładacie przecież klientom lufy do czoła z żądaniem zakupu.
🖤 Nie oszukujecie ich i rzetelnie podajesz wszystkie informacje dotyczące Waszych wyrobów.
🖤 Nie stosujecie ani szantażu emocjonalnego, ani podstępnych metod sprzedaży na ” kocyk wełniany dla emeryta” czy na „zestaw garnków na raty”.


🖤🖤🖤 Pamiętajcie, że w zarabianiu pieniędzy na rękodziele, nie ma nic nieuczciwego, nic nieetycznego, nic zdrożnego i nic, czego moglibyśmy się wstydzić! 🖤🖤🖤.
Po to są przecież wymyślane i tworzone nowe produkty i taki jest sens zakładania i prowadzenia każdej firmy.
Również tej rękodzielniczej, bo przecież rynkowo nasza działalność, wcale nie różni się od innych działalności.

 

Trzymajcie się cieplutko cukieraski i do napisania!

Karolina i Gośka

 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤NA SKRÓTY TĘDY❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


➡️ ZAPIS NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH NA KURS MASTERCLASD BEZCUKROWA DYCHA➡️
http://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH
➡️BESTSELLEROWY E-BOOK O KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI ➡️ 
http://bit.ly/TRESCI
➡️GRUPA WSPARCIA DLA RĘKODZIELNIKÓW ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWAGRUPA
➡️O BUDOWANIU MARKI HANDMADE BLOG ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYBLOG
➡️BEZCUKROWY SKLEP ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYSKLEP
➡️E-BOOK O KLIENCIE IDEALNYM ➡️ https://bit.ly/EbookKLIENTIDEALNY
➡️E-BOOK O PRODUKCIE I KOLEKCJACH ➡️ https://bit.ly/EbookPRODUKT

 

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)