Z CZEGO TRZEBA ZREZYGNOWAĆ, BY ZACZĄĆ Z WŁASNĄ MARKĄ HANDMADE?

Z CZEGO TRZEBA ZREZYGNOWAĆ, BY ZACZĄĆ Z WŁASNĄ MARKĄ HANDMADE?

Z czego musimy zrezygnować, jeśli chcemy budować własną markę hamdmade z powodzeniem? Podpowiadamy!

 

1. Zrezygnuj ze strachu przed porażką

Strach, ten przed porażką, ten przed tym "co ludzie powiedzą", ten przed opiniami klientów, rodziny, przyjaciół i znajomych. Strach przed nieznanym...

To pierwsza rzecz, z której musimy zrezygnować. Albo nauczyć się działać pomimo tego strachu.

Zamiast trwać w tym uczuciu, lepiej jest zadać sobie pytanie, czego tak właściwie się boimy i zdać sobie sprawę, że strach to TYLKO nasze subiektywne, instynktowne uczucie, które pojawia się na myśl o przyszłości. Dotyczy każdego człowieka i pojawia się zawsze tam, gdzie dzieją się zmiany.

Znika lub ulega znaczącemu zmniejszeniu w momencie gdy wychodzimy ze strefy komfortu i zaczynamy realizować nasz plan. Po pewnym czasie zastępuje go merytoryczne podejście do działania i strategia.

 

2. Nie czekaj na akceptację otoczenia

Musimy pamiętać, że zaakceptować nasze plany musimy... tylko my sami. Jesteśmy dorośli i możemy podejmować własne decyzje! Dlatego zamiast oczekiwać na przyzwolenie i akceptację, lepiej jest zacząć działać.

Akceptacja otoczenia przyjdzie wraz z rozwojem naszych firm i kroczącymi za tym rozwojem zyskami!

 

3. Nie czekaj na pomoc z zewnątrz

Najważniejsze i największe zasoby, jakie posiadamy, to nasze kompetencje i wiedza. Nie potrzebujemy, aby nas ratowano, czy robiono cokolwiek za nas.
To w nas samych drzemie największy potencjał i nikt nie jest w stanie odwalić lepszej roboty, niż my sami (jeśli tylko przygotujemy się do tej roboty merytorycznie).

Ale od tej merytorycznej strony macie na szczęście nas, więc tym bardziej, bez sensu jest to oczekiwanie i trzeba z niego zrezygnować ;)

 

4. Nie łap kilku srok za ogon

Jako branża mamy taki syndrom "świecącego przedmiotu" i często jak te sroki łapiemy się za nowe projekty, które wydają się łatwiejsze
i bardziej opłacalne.

Przez to nie kończymy rozpoczętych zadań i rezygnujemy z nich już na pierwszych "hopkach". Często są to naprawdę dobre projekty, które maja wielki potencjał, ale wymagają nieco czasu i konsekwencji, by "wypalić".

Pamiętajcie, że trawa ZAWSZE wydaje się nam zieleńsza tam, gdzie nas nie ma. Zamiast łapać kilka srok za ogon na raz, lepiej jest się skupić na obranej strategii i w momencie, gdy nam się coś krzaczy, szukać PRZYCZYN i eliminować je.

 

5. Zrezygnuj z nadmiernego samokrytycyzmu

Często jesteśmy dla siebie największym krytykiem. O ile odrobina samokrytycyzmu jest dobra, bo pozwala nam nie odlecieć w odmęty absurdu, o tyle nadmierny samokrytycyzm będzie nas bardzo skutecznie hamował przed jakimkolwiek działaniem.

Zamiast ulegać swojemu własnemu, wewnętrznemu krytykowi, lepiej jest po prostu "zamknąć oczy" i zacząć działać, by jak najszybciej zobaczyć pierwszy, pozytywny rezultat naszej pracy, który sprawi, że głos tego krytyka będzie coraz cichszy i cichszy.

 

6. Nie porównuj się z innymi

A ten robi szybciej.
A ten ma więcej lajków.
A ten ma więcej komci.
A ten mówi, jak to jest super.
A ten ma większą sprzedaż.

Pamiętajmy, że KAŻDA marka jest INNA i INNĄ ma drogę do wytyczonych celów. Każdy z nas dysponuje INNYMI zasobami. Jeśli już macie się z kimś porównywać, porównujcie się ze sobą sprzed kilku lat ;)

A zamiast tak negatywnie porównywać się z większymi markami, lepiej przeanalizujcie ich drogę i zastanówcie się, co oni takiego zrobili, że są tam, gdzie Wy chcecie się znaleźć!

 

7. Usuń toksycznych ludzi ze swojego otoczenia

Tej hydrze trzeba łeb uciąć od razu i bez sentymentu. Trzeba zrezygnować z kontaktów z ludźmi, którzy ciągną nas w dół! I kropka. Zamiast spotykać się z nimi, lepiej wbić do naszej grupy na FB i poczuć, co to znaczy siła pozytywnej i wspierającej społeczności!

 

Na koniec polecamy:

  • Zapisz się na bezcukrowy newsletter, by nie przegapić ciekawych kąsków merytorycznych i dobrych ofert: ZAPISUJĘ SIĘ NA NEWSLETTER
  • Zajrzyj do bezcukrowego sklepu, by zgłębić wiedzę biznesową, dedykowaną markom rękodzielniczym, szczególnie że do 8.12.2023 do północy, możesz zakupić WSZYSTKIE nasze e-booki z EXTRA zniżką: IDĘ DO SKLEPU

 

Na przykład weź na tapet najlepszy duet edukacyjny, dostępny w czasoprzestrzeni: Podręcznik + Workbook o strategicznym budowaniu marek duuuużo TANIEJ!

Podręcznik - 199zł zamiast 259zł oraz Workbook - 59zł zamiast 89zł

Zrób sobie dobry prezent :) ULTRA WARTO!