CO FAKTYCZNIE GENERUJE SPRZEDAŻ?

CO FAKTYCZNIE GENERUJE SPRZEDAŻ?

Co przesądza o tym, że marka sprzedaje regularnie, mimo tego że jest młoda i niewielka? Czy marki, postrzegane z zewnątrz jako duże, zawsze są dochodowe?

Na pewno wiele razy zadawaliście sobie te pytania. My również :) I dlatego w dzisiejszym wpisie dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami.

Społeczność wokół naszej rękodzielniczej marki nie jest duża, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę to, że PiLLow Design istnieje już kilkanaście lat. Ale marka jest dochodowa i odnotowuje regularną sprzedaż.

Społeczność wokół Biznesu bez Cukru jest duża, ale marka generowała sprzedaże i była dochodowa nawet na samym początku, gdy na naszym Fanpage było zaledwie kilkaset osób.

 

Dlaczego?

 

Nigdy nie brałyśmy pod uwagę kupowania lajków i parcia na siłę na wielkości naszych kont, bo wiemy doskonale, że to nie o wielkość chodzi. Chodzi natomiast o jakość i strategię, której nie da się dobrze ułożyć bez wiedzy. Mówiąc o jakości, mamy na myśli nie tylko jakość produktów, ale także jakość społeczności, zgromadzonej wokół marki. 

Czy społeczność musi być duża, by marka była dochodowa? NIE! Wielkość społeczności ma tak naprawdę drugorzędne znaczenie. Jeśli nie ma sprzedaży, powód leży gdzieś indziej. Jeśli już istniejący obserwujący nie kupują Waszego rękodzieła, to jest jasny sygnał, że coś nie działa. 

Nawet małe społeczności, powinny generować przynajmniej JAKĄŚ sprzedaż. Sprzedaż nie pojawi się magicznie, tylko dlatego, że mamy duże konto. Jeśli tak by było, wystarczyłoby przecież kupić sobie duuuużo obserwatorów i już, "żarłoby"...

 

Co nie generuje sprzedaży?

 

  • duże, ale mało wartościowe konto
  • posty wrzucane tylko wtedy, gdy mamy na nie ochotę
  • posty dla samego postowania
  • posty bez postawionego CELUkomunikacja niedopasowana do klienta idealnego
  • komunikacja niespójna
  • komunikacja nieczytelna i niezrozumiała
  • chowanie się za produktem
  • posty wyłącznie sprzedażowe
  • komunikacja, która ma na celu WYŁĄCZNIE lajki
  • komunikacja, która nie jest włożona w lejek sprzedażowy
  • brak systematyczności
  • brak pomysłu na tzw. "brand voice"

 

Co generuje sprzedaż?

 

  • wartościowa (nawet jeśli jest nieduża) społeczność zgromadzona wokół marki
  • systematyczność (nie mylić z częstotliwością!)
  • posty ciekawe, przemyślane i spójna dla marki
  • tworzenie komunikacji, która ZAWSZE jest dopasowana do klienta idealnego
  • skupianie się na procesie tworzenia dobrej komunikacji, a nie na natychmiastowych efektach
  • tworzenie komunikacji WOKÓŁ rękodzieła, które jest sprzedawane, a nie tylko O TYM rękodziele
  • zaplanowanie komunikacji na każdy etap lejka sprzedażowego i dopasowanie jej do poszczególnych mikrokonwersji, na których nam zależy
  • przemyślana strategia działania

 

Skuteczna sprzedaż rękodzieła, to efekt nabycia pewnych umiejętności i zastosowania przemyślanej strategii. Sprzedaż pojawia się wraz ze wzrostem naszej wiedzy i z praktyką.

 

Dlatego, zamiast przeć na siłę na wielkość naszych rękodzielniczych kont...

 

  • postawcie najpierw na edukację i praktykę
  • zarezerwujcie sobie czas 23-24.11.2023 i weźcie udział w naszych warsztatach z budowania STRATEGII MARKI HANDMADE
  • zamiast kupować lajki, zainwestujcie w zakup naszego najnowszego e-booka w formie Podręcznika "Ściąga z Bezcukrowej Dychy" i kart pracy, zebranych w Workbooku do Podręcznika - obie pozycje już niebawem będą dostępne w naszym sklepie online

 

Gwarantujemy, że to przyniesie Wam zdecydowanie lepsze efekty!

 

 Poprzez poniższą grafikę możecie przejść do strony wydarzenia na FB - aby nie przeoczyć szkoleń, wystarczy kliknąć przycisk "wezmę udział":

  

Te dwa e-booki już niedługo pojawią się w naszym sklepie online! Premiera sprzedaży już 24 listopada:

 

Warsztaty odbędą się w naszej grupie na fb, materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:

👉 zapiszcie się na newsletter BEZCUKROWY NEWSLETTER + PREZENTY DO POBRANIA
👉 dołączcie do naszej grupy GRUPA WSPARCIA BIZNESOWEGO DLA RĘKODZIELNIKÓW

 

 

Polecamy! Do zobaczenia na szkoleniach :)

Karolina & Gośka