JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ PRASOWY?

JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ PRASOWY?

Budowanie świadomości marki handmade, to wielokanałowy i wieloetapowy proces. Nie dość, że żmudny, to jeszcze na efekty trzeba czekać czasami po kilka/kilkanaście miesięcy. Dlatego tak ważne jest, aby w budowaniu świadomości marki korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi.

 

Publikacje w mediach są nie tylko jednym z najskuteczniejszych, ale też wciąż jednym z najłatwiejszych na to sposobów.

Najskuteczniejszych - ponieważ każda publikacja podnosi natychmiast prestiż marki.

Najłatwiejszych - ponieważ nie trzeba uczyć się żadnych algorytmów, kodów czy programów, wystarczy napisać dobry tekst.

 

Dobry, to znaczy jaki?

 

Po pierwsze trzeba ustalić, o czym chcemy napisać.

Podstawowym błędem osób, które po raz pierwszy biorą się za pisanie artykułu prasowego, jest pisanie o wszystkim (i niczym) związanym z ich zajęciem. A temat artykułu trzeba mieć jasno i klarownie określony. To że będziemy pisać o rękodziele to jasne, pytanie tylko, w jakim kontekście?

 

Po drugie trzeba ustalić, dlaczego artykuł jest ważny.

I oczywiście napisać o tym już w jego tytule i w pierwszym akapicie.

 

Po trzecie, jakie rozwiązanie na poruszany temat proponujemy?

To też jest informacja do umieszczenia na samym początku wpisu, jako zapowiedź tego, co czytelnik znajdzie w nim dalej. To jest kolejny element, który pomoże zaciekawić czytelnika i zachęcić go do lektury.

 

O czym jeszcze należy pamiętać?

 

  •  By podzielić tekst na akapity.

To jest konieczne dla zwiększenia czytelności oraz dla podzielenia materiału na bloki tematyczne. Trzeba pamiętać również o śródtytułach.

 

  • Trzeba dopilnować, by tekst nie był chaotyczny.

Trzymamy się chronologii zdarzeń, jeśli opowiadamy o czymś z przeszłości, nie przeskakujmy z tematu na temat, póki nie wyczerpiemy tego pierwszego.

 

  • Warto używać własnego języka i charakterystycznej dla siebie maniery pisania.

Jeśli na co dzień, na blogu czy stronie internetowej stosujemy często inwersję, stosujmy ją również w artykule. Sposób, w jaki się wypowiadamy jest również częścią tożsamości naszej marki handmade.

 

  • Jeśli artykuł ma się pojawić w internecie, trzeba pamiętać o słowach kluczach i SEO.

 Ten element dobrze dopracowany, będzie procentował, ściągając ruch do Waszych miejsc w długim okresie czasu.

 

  • Zakończenie czy podsumowanie jest tak samo ważne, jak wstęp.

Warto zamknąć napisany artykuł w 2, 3 zdaniach podsumowujących temat.

 

  • Podpis też jest bardzo ważny.

Jaka jest nasza marka? Czy wiadomo, kto stoi za naszymi produktami? Najlepiej jest podpisać się nie tylko nazwą swojej marki, ale jeśli mamy taką możliwość, również imieniem i nazwiskiem oraz hasłem przewodnim.

 

  • Dobrze napisany tekst, będzie naszym cichym sprzedawcą.

W internetach NIC nie ginie. Raz opublikowany artykuł już pozostaje w nim na zawsze.

 

  • Im więcej publikacji na tematy różne, tym większa będzie rozpoznawalność naszej marki.

To oznacza również, że tym więcej kolejnych czasopism będzie się nami interesować.

 

Jeśli interesuje Was zagadnienie tworzenia treści w kontekście biznesowym - treści skutecznych, czyli ciekawych dla odbiorcy i wspierających sprzedaż (tak zwany content marketing), możemy Wam polecić świetny e-book w tym temacie. Ten podręcznik przyda się Wam nie tylko przy okazji pisania artykułów ale także podczas komponowania treści postów na bloga czy do social mediów:

Zaprojektuj swoje treści, nie tylko kolekcje, czyli COPYWRITING RĘKODZIELNIKA