25 PROSTYCH POMYSŁÓW NA INSTA STORY DLA RĘKODZIEŁA

25 PROSTYCH POMYSŁÓW NA INSTA STORY DLA RĘKODZIEŁA

Dziejszy wpis zaczniemy od tego, by przypomnieć Wam, że insta story nie służy przyciąganiu nowych obserwatorów do Waszych rękodzielniczych kont.

Bo do tego służą REELSY, POSTY i REKLAMY.

INSTA STORY to treści, które serwujecie już istniejącym obserwatorom po to, by budować ich zaufanie poprzez tworzenie więzi. Oraz, po to, by pokazać im, kto stoi za Waszą marką i dać im szansę Was polubić.

Ta perspektywa powinna zmienić Wasze plany na ten rodzaj treści, bo skoro relacji nie widzą ludzie, którzy Was nie obserwują, nie ma sensu do nich pisać.
Skoro są wyświetlane tylko obserwatorom, trzeba pisać właśnie do nich!

 

Poniżej znajdziecie 25 prostych pomysłów na insta story z krótkim komentarzem

 

1. JAK TO JEST ZROBIONE

 Zdjęcia i wideo pokazujące półfabrykaty i efekt końcowy wciągają odbiorcę w Twój świat. A zaciekawiony odbiorca będzie miał chęć na więcej, więc będzie częściej do Ciebie zaglądał.

 

2. EFEKT PRZED i PO

Robisz lifting dawnego projektu lub zmieniasz coś w swoim otoczeniu? Robisz remont warsztatu, masz zdjęcia z sesji zdjęciowej? Zadbaj o to, by pokazać efekt przed i po. Metamorfozy zawsze rozbudzają wyobraźnię i automatycznie powodują pojawienie się myśli “też bym tak chciała”.

 

3. FOTO SPRZED LAT

Zaproś swoich odbiorców do swojego świata, pokaż im, jak zmieniła się Twoja marka i Ty. Takie posty są nostalgiczne i wywołują u klientów pewne refleksje nad własnym życiem i rozwojem, są inspirujące i wprawiają w doby nastrój.

 

4. ANKIETA DOTYCZĄCA PROCESU TWÓRCZEGO

Tego typu relacje aktywizują odbiorców, a aktywni odbiorcy to jest coś, co tygryski (i algorytmy) lubią najbardziej! Za każdym razem, jak masz dylemat, jakich półfabrykatów użyć, po jaki kolor sięgnąć lub na jaką wielkość się zdecydować - zapytaj o to w ankiecie.

 

5. KADRY ZZA KULIS

Każde, nie tylko z procesu twórczego. Możesz pokazać, jak wybierasz i zamawiasz półfabrykaty, jak rozpakowujesz paczki, jak pakujesz paczki dla klientów, jak wysyłasz, wkładasz do paczkomatu... możesz pokazać każdy element Twojej biznesowej codzienności. To skraca dystans i buduje zaufanie.

 

6. WARTOŚCI, JAKIE STOJĄ ZA MARKĄ

Co jest dla Ciebie ważne życiowo i jednocześnie znajduje swoje odbicie w Twojej marce? Tego typu posty sprawiają, że klienci mogą się z Tobą i Twoją marką utożsamiać. To buduje więzi i zaufanie.

 

7. SNEAK PEEK

Przed premierą nowego produktu lub nowej kolekcji, pokaż zapowiedź, pokaż materiały lub szkice. To wzbudza ciekawość i sprawia, że klienci będą wyczekiwać nowości.

 

8. POKAŻ BESTSELLERY

Najlepiej sprzedające się produkty będą wzbudzały w obSerwatorach poczucie bezpieczeństwa, bo skoro tyle ludzi już kupiło dany produkt, jest to bezpieczny zakup. To wspiera i przyspiesza podejmowanie decyzji o zakupie.

 

9. POKAŻ OPINIE

Niewiele tu trzeba tłumaczyć. Opinie budują zaufanie i poczucie bezpieczeństwa.

 

10. POCHWAL SIĘ SUKCESEM LUB OSIĄGNIĘCIEM

Tego typu posty wzbudzają sympatię i sprawiają, że Twoi odbiorcy mają okazję cieszyć się razem z Tobą! Możesz tu zadać pytanie za pomocą naklejki i pozwolić im opowiedzieć o swoim ostatnim osiągnięciu. To buduje więzi.

 

11. POKAŻ, CO ROBISZ W CZASIE WOLNYM

To kolejny typ insta story, który będzie skracał dystans. Zapraszanie klientów do swojego prywatnego świata sprawia, że będą Cię traktować, jak znajomego, nie jak sprzedawcę.

 

12. POKAŻ, CO ZROBIŁAŚ W DANYM DNIU

To taka relacja “rutynowa”. Jeśli będziesz regularnie wrzucać tego typu posty, Twoi odbiorcy będą regularnie do Ciebie zaglądać, aby sprawdzić, co tam ciekawego słychać. To skraca dystans i pozwala klientom Cię polubić, jak koleżankę/przyjaciółkę.

 

13. POKAŻ ZDJĘCIE KLIENTA

To typ relacji, o którym się mówi, że jest to społeczny dowód słuszności. Tego typu relacje pomagają w podjęciu decyzji zakupowych, bo pokazanie, że ktoś jest zadowolony z zakupu, zmniejsza stres przed wydaniem pieniędzy.

 

14. OPOWIEDZ O TYM, CO ZROBIŁAŚ DLA KLIENTA, KTÓRY ZOSTAWIŁ SUPER OPINIĘ

To jest taka pogłębiona opinia. Pokaż swoim odbiorcom dlaczego Twoi klienci są zadowoleni z zakupów u Ciebie. Co jest tym magicznym czymś, co sprawia, że są zadowoleni.

 

15. POKAŻ SWÓJ PORANNY RYTUAŁ

To kolejny typ relacji, która skraca dystans i pozwala obserwatorom utożsamiać się z Tobą. Ten typ relacji sprawia, że obserwujący myślą “hej, ja też tak robię”!

 

16. POKAŻ, NAD CZYM TERAZ PRACUJESZ

Zaproś odbiorców do konkretnego projektu. Pokaż nad czym akurat teraz pracujesz.

 

17. OPOWIEDZ, JAK WAŻNA JEST DLA CIEBIE TWOJA PUBLICZNOŚĆ

Ten typ relacji sprawi, że Twoi obserwujący poczują moc sprawczą.
Każdy lubi wiedzieć, że ma dla kogoś znaczenie i wartość.
Podziękuj swoim obserwującym, za to, że po prostu są.

 

18. POKAŻ ZDJĘCIE SWOJEGO BIURKA/WARSZTATU

Nawet jeśli jest na nim bałagan.
Tego typu relacje pokazują ten czynnik ludzki stojący za marką, pokazują też, że Twoje rękodzieło jest faktycznie robione ręcznie. To zwiększa wartość Twoich produktów w oczach odbiorców, a to bezpośrednio przekłada się na to, że ludzie tracą ochotę na targowanie się.

 

19. ZADAJ PYTANIE

Po każdej sekwencji relacji, niezależnie czego dotyczyła, możesz zadać swoim odbiorcom pytanie. To ich zaktywizuje i sprawi, że nie będą biernymi "paczaczami" i zaangażują się w interakcje z Toba i Twoją marką.
Nie obawiaj się, że na początku nikt Ci nie odpowie, to jest normalne i o tym będziesz wiedzieć tylko Ty ;)

 

20. POKAŻ, CZEGO SIĘ WŁAŚNIE NAUCZYŁAŚ

Jeśli Ty się czegoś uczysz, oznacza to, że jesteś coraz lepsza. To znaczy, że Twoje produkty są coraz lepsze, a Twoja marka się rozwija.
To pokazuje Twoje zaangażowanie i ma wpływ na budowanie zaufania wśród klientów. Pojawia się u nich poczucie “jestem w dobrych rękach”.

 

21. POWIEDZ, KTO CIĘ WSPIERA W BUDOWANIU SWOJEGO BIZNESU

To takie pogłębienie poprzedniego pomysłu. Jeśli pokażesz, kto Cię wspiera ludzie będą wiedzieli, że nie polegasz wyłącznie na sobie, ale uczysz się od innych ekspertów. To pokazuje, że traktujesz swoją działalność na serio, nie jak hobby, a to buduje poważanie i zaufanie.
Ludzie dzięki takim relacjom zaczną również Ciebie postrzegać, jako ekspertkę.

 

22. UDOSTĘPNIJ NAJNOWSZY POST

Najlepiej pomiędzy innymi relacjami. To jest taki delikatny sposób na przekierowanie uwagi odbiorców na np. aktualną ofertę lub promocję. Ten typ relacji najlepiej działa “w kupie” z innymi relacjami i często przyspiesza podjęcie decyzji o zakupie.

 

23. POKAŻ, JAK PRACUJESZ NAD NOWĄ KOLEKCJĄ

Ten typ relacji świetnie sprawdza się, jako podgrzewacz przed premierą. Rozbudza ciekawość i daje poczucie odbiorcom, że czekają na coś ważnego.

 

24. POKAŻ, NA JAKIM ETAPIE TWORZENIA NOWEJ KOLEKCJI JESTEŚ

To takie odliczanie “nie wprost”. Zamiast pokazywać cyferki i odliczać do premiery, pokaż progres i kolejne etapy realizacji nowej kolekcji.

 

25. ODPOWIEDZ NA PYTANIE ZADANE W KOMENTARZU LUB WIADOMOŚCI

A przy okazji zadaj kolejne, aby pobudzić aktywność odbiorców.
Tego typu posty sprawiają, że Twoi obserwatorzy zobaczą, że są częścią grupy podobnej sobie. To kolejny typ relacji, który sprawia, że poczują się “jak u siebie”.

 

Pamiętajcie, że budowanie zaangażowanej, dobrej społeczności, to nie jest sprint, to maraton.

Skoro same jesteśmy ostrożne w tym, aby zaufać innym, musimy wziąć pod uwagę to, że taką samą ostrożnością będą się wykazywać Wasi odbiorcy. Nie przełamiemy ich wątpliwości jednym postem, czy jedną relacją.

Dlatego potrzebujemy czasu, wytrwałości i regularności.

 

Przy okazji tego wpisu chcemy zaprosić Was na 2-dniowe, darmowe warsztaty merytoryczne STRATEGIA MARKI HANDMADE

 

 

 

23 i 24 LISTOPADA o godz. 18:00, dzień po dniu odbędą się livy merytoryczne:

 

➡️ DZIEŃ 1: Czym jest strategia marki i do czego jest nam potrzebna?

➡️ DZIEŃ 2: Jak opracować strategię dla własnej marki handmade?

 

Koniecznie zapiszcie sobie te daty! Te warsztaty to czas DLA WAS! Dla Waszych marek i Waszego rozwoju. Tutaj LINK DO WYDARZENIA - klikajcie przycisk "wezmę udział", aby nie przegapić spotkań :)

 

 

My przyjdziemy w 100% przygotowane, Wy bądźcie w 100% gotowi do działania, gotowi, by potraktować swoją markę, jak PRAWDZIWY biznes, by włożyć wysiłek i pracę i wziąć odpowiedzialność za realizację tego marzenia.

Bo rękodzielnicy, którzy osiągnęli swoje sukcesy, to ci, którzy zrozumieli, że w biznesie czarów nie ma. Ani magii. A wszystko opiera się na wiedzy i pracy.

Mamy dla Was wiedzę, pracę musicie włożyć sami.

 

Warsztaty odbędą się w naszej grupie na fb, materiały PDF będziemy rozsyłać mailem, dlatego:

👉 zapiszcie się na newsletter BEZCUKROWY NEWSLETTER + PREZENTY DO POBRANIA
👉 dołączcie do naszej grupy GRUPA WSPARCIA BIZNESOWEGO DLA RĘKODZIELNIKÓW

i udostępnijcie ten post, bo w miłości i biznesie, kto dzieli, ten mnoży, a Ci, co się dzielą, najczęściej zgarniają najwięcej. Taka karma.

 

 

Serdeczności!

Karolina & Gośka