DLACZEGO WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z PRZEDSIĘBIORCAMI?

DLACZEGO WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z PRZEDSIĘBIORCAMI?

Jakie korzyści przyniesie obcowanie z innymi przedsiębiorcami?

Dlaczego warto rozmawiać o swoim biznesie z innymi przedsiębiorcami?

Co takiego się zmienia, gdy otwieramy się na towarzystwo osób prowadzących własne firmy?

 

Dlaczego warto przebywać w towarzystwie innych przedsiębiorców i uczyć się od nich prowadzenia biznesu?

 

Do napisania tego artykułu zmotywował nas bardzo obfity w biznesowe wydarzenia wrzesień i początek października. Ostatnich kilka tygodni i wszystkie wydarzenia towarzyszące nam w tym okresie, ponownie zmieniły naszą optykę patrzenia na to co robimy i jak robimy. Zdałyśmy sobie jeszcze bardziej sprawę z tego, jak ważne dla nas jest, by obcować z ludźmi ze świata biznesu. I pisząc "świat biznesu" wcale nie mamy na myśli biznesowych pokazówek. Mamy na myśli zwykłych ludzi - jak my i Wy, którzy dzień po dniu realizują swoje zawodowe plany i marzenia drogą przedsiębiorcy. Dlatego dzisiaj chcemy Was zachęcić do tego, by nie bać się i nawiązywać kontakty z przedsiębiorcami w różnych branżach, ponieważ takie działanie przyniesie Wam wiele zaskakujących korzyści.

 

1. Po pierwsze obcując z ludźmi prowadzącymi swoje własne działalności, zdajecie sobie nagle sprawę z tego, że nie jesteście samotną wyspą po środku wielkiego oceanu!


Skutkiem tej świadomości jest coś naprawdę niesamowitego, szczególnie dla nas, rękodzielników. Mamy taki stygmat branżowy, który otagował każdego z nas znaczkiem osoby, która z braku innego zajęcia, dłubie coś wieczorami, prawdopodobnie wyłącznie podczas pełni księżyca, przy jakiejś starej lampie oliwnej, w towarzystwie gnomów i średniowiecznych śpiewów. Takie stygmatyzowanie naszej branży jest bardzo często spotykane, nawet wśród naszych najbliższych. To sprawia, że sami tracimy wiarę w to, co robimy! Tracimy wiarę, że to ma sens, że to jest PRAWDZIWA PRACA. W rezultacie często miewamy z tego powodu kompleksy i czujemy się gorsi od innych przedsiębiorców, a w ekstremalnych sytuacjach, wcale nie uważamy, że jesteśmy przedsiębiorcami i że nasze firmy, to prawdziwe firmy! To się zmienia cukiereczki, gdy wyjdziecie z otoczenia, które Was stygmatyzuje i wejdziecie w otoczenie, w którym nie ma przesądów i mitów, które zrzesza ludzi myślących strategicznie i perspektywicznie, którzy patrząc na Was będą widzieli potencjał, którzy w końcu będą na Was patrzyli nie jak na hobbystę-dziwaka, a jak na utalentowanego projektanta. Taki mindset to często jest pierwszy krok do rozwoju.


2. Najfajniejsze projekty powstają wspólnymi siłami


Jeśli śledzicie nas na Facebooku, czy instagramie, to wiecie, że nasze ostatnie przedsięwzięcie, którym były sesje zdjęciowe i produkcja filmowa, miały miejsce w Dubrovniku. To pewnie brzmi trochę jak bajka. Nam taki pomysł, by sesję zdjęciową zrealizować za granicą, jeszcze 2 lata temu nawet by nie zaświtał w głowie. Okazało się jednak, że przy pomocy innych przedsiębiorców, którzy mają zbieżne do naszych cele, taka podróż i taki projekt był możliwy. I nawet nie chodzi o to, że każdy po części partycypował w kosztach, bo tak naprawdę pieniądze są zwykle (wbrew pozorom) najmniejszym problemem. To, w jaki sposób ogarnęliśmy organizacyjnie całe przedsięwzięcie, jak wypracowaliśmy koncepcję i pewne standardy jest zdumiewające! To wszystko możliwe było wyłącznie w zespole przedsiębiorców. Na zdjęciach wyglądamy jak paczka znajomych na wakacjach, w rzeczywistości każdy z nas ma rozwijającą się firmę, jest przedsiębiorcą i pracuje w pocie czoła, by budować swoją markę jak najlepiej. Uwierzcie, w kupie nie tylko raźniej, ale i łatwiej.

  


3. W świecie biznesu rzeczy zaczynają się dziać często poza nami


Gdy już zrobicie sobie siatkę zawodowych, biznesowych znajomości, ludzie zaczną o Was mówić. Na początku między sobą, ale powoli, zaczniecie pojawiać się w rozmowach i świadomości innych przedsiębiorców. Jako partnerzy do współpracy. Do współpracy przy wspólnych projektach, tak jak ten nasz wyżej, ale też do współpracy biznesowych, związanych ze sprzedażą. Wiecie, jak działa polecenie innego przedsiębiorcy? Działa sto razy silniej, niż polecenie zwykłego klienta. W kontaktach międzybiznesowych efekt kuli śniegowej pojawia się szybciej, niż przy kontaktach z klientami. Z propozycjami współpracy z PiLLow Design i Prefect Day przychodzą różne firmy, wiele z nich to topowe, ślubne brandy. Od jakiegoś czasu nie musimy szukać, teraz za każdym razem zastanawiamy się, czy dana współpraca jest spójna z naszą wizją i kierunkiem rozwoju marki. Taki zakulisowy PR pomiędzy przedsiębiorcami, potrafi doprowadzić do zaskakujących rezultatów. To on sprawia, ze firma staje się rzetelna i godna zaufania. Ostatnimi czasy nas ten PR doprowadził do nominacji i nagrody w prestiżowym konkursie Polish Businesswoman Awards. Nawet nie wiemy kto nas polecił do nominacji i pewnie się nie dowiemy. Ale ktoś nas polecił, ktoś inny zweryfikował polecenie i zapytał kolejnych kilku przedsiębiorców, czy faktycznie PiLLow Design ma potencjał i można ją nazwać liderem ekskluzywnej biżuterii ślubnej, ktoś tę kandydaturę poparł. Nie my. My jedynie otrzymałyśmy maila z zaproszeniem na galę i po odbiór statuetki :) 


4. Burza mózgów, która daje najlepsze rezultaty, to burza mózgów pomiędzy ludźmi mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami


Rozwiązywanie problemów w gronie innych przedsiębiorców to zupełnie odmienna rzeczywistość, niż rozwiązywanie firmowych problemów z rodzicami, przyjaciółmi czy nawet partnerem. Sukces w tym przypadku leży w posiadaniu pewnej świadomości przedsiębiorcy i perspektywy, której ludzie nie prowadzący własnych firm, zwyczajnie nie mają. Takie burze mózgów są często bardzo treściwe i konkretne, ponieważ przedsiębiorcy zwyczajnie nie mają nadwyżki czasu. Są też często pozbawione niepotrzebnych sentymentów, dzięki temu macie szansę otrzymać rzeczywisty, nawet jeśli jest on nie do końca przyjemny.


Oczywiście w tym miejscu polecimy Wam naszą grupę dedykowaną rękodzielnikom przedsiębiorcom, jeśli jeszcze w niej nie jesteście, koniecznie dołączcie klikając w ten link: http://bit.ly/GrupaBezCukru Czeka tam na Was spore grono otwartych na rozmowę ludzi, którzy budują swoje rękodzielnicze marki.


Standardowo, pamiętajcie o naszej cotygodniowej, zupełnie darmowej sesji Q&A, zapraszamy w najbliższą środę na godzinę 19:00, będziemy odpowiadać na Wasze pytania dotyczące promocji i sprzedaży rękodzieła. Jeśli natomiast ciekawią Was poprzednie sesje Q&A, to zapis wideo naszych transmisji znajdziecie na naszym kanale na YouTube, o tutaj: www.bit.ly/BezcukrowyJutub


Polecamy Wam również naszego e-booka, z którego dowiecie się, jak znaleźć klienta idealnego na rękodzieło i co z nim zrobić, gdy się go już znajdzie: https://biznesbezcukru.pl/sklep/oferta

Tymczasem, do zobaczenie we środę na live!

 

Ciao!

Karolina i Gośka

 

PRZYPNIJ PINA :)