WIDAĆ RUCH ALE SPRZEDAŻY BRAK?
W biznesie nie ma sztuczek. Nie ma też jednej przyczyny problemu ani jednego słusznego sposobu jego rozwiązania.
Jeśli coś nie wychodzi, jeśli napotykamy jakiś problem, to najczęściej zarówno przyczyna jak i sposób rozwiązania są złożone, wielowymiarowe.
Od początku istnienia projektu Biznes bez Cukru powtarzamy Wam, jak mantrę, że nie istnieją sztuczki gwarantującej sukces, ani nie ma żadnej tajemnej wiedzy na rozwój marki. Rozwój i sukces ZAWSZE są wynikiem sumy złożonej z wiedzy, doświadczenia i działania.
I w tym tkwi największe piękno i zarazem największa trudność
Największe piękno - bo wcale nie musicie szukać tajemniczego kwiatu paproci. Wiedza jest dostępna dla każdego, na wyciągnięcie ręki. Wystarczy po nią sięgnąć i mieć silne postanowienie, że jak powiedziałam A i postanowiłam otworzyć markę rękodzielniczą, to bowiem Z i nauczę się, jak to robić mądrze.
Największa trudność - bo nie da się tego robić na niby, na skróty czy na wyrywki. Wiedzę biznesową, marketingową i sprzedażową trzeba posiąść kompleksowo, W CAŁOŚCI i dopasować ją do swojej niszy. Trzeba poznać dostępne narzędzia, aby mając tę wiedzę, wybrać te, które zadziałają u nas. Trzeba wiedzieć, jak działa ta nić porozumienia między firmą a marką, by skutecznie wykorzystywać np. treści, zdjęcia czy formaty wideo, do budowania relacji i wiedzieć, co pokazywać. Komu i kiedy.
Amatorów na rzetelne podjęcie tej pracy jest niewielu
Większość niestety chadza na skróty, licząc na to, że da się szybko, że bez wysiłku, że ot tak. Oni tracą czas. Pozostali, ci najbardziej zdeterminowani, po cichu, bez pompy, z pokorą i wytrwałością ten czas wykorzystują mądrze. I to oni będą się rozwijać. We własnym tempie, według własnych możliwości, ale konsekwentnie, do przodu.
Zanim zadasz sobie pytanie: co robię nie tak?
Chcemy abyście pamiętali, że rozwój marki to proces. w dodatku to proces, podczas którego z całą pewnością popełnicie jakieś błędy. Oczywiście, w popełnianiu błędów nie ma niczego dziwnego, czy złego - jest to nieodłączny element procesu uczenia się, dlatego błędów nie należy sobie wytykać. Sztuką jest przeanalizować sytuację, zdiagnozować przyczynę błędu i podjąć próbę jego skorygowania. Jak tego dokonać? Wyjaśniamy poniżej na przykładzie!
Statystyki wykazują ruch, ale Ty nie odnotowujesz sprzedaży?
Widzisz, że ludzie odwiedzają Twoje profile w social mediach, Twojego bloga, lajkują posty, zostawiają komentarze, ale nie przekłada się to na realną sprzedaż. Zasnatanwiasz się co może być nie tak... Przeanalizuj sytuację, bo być może:
1: NIE DOCIERASZ DO SWOICH KLIENTÓW
A jedynie do osób, które szczerze podziwiają Twoje rękodzieło, jednak nie mają potrzeby, by je kupić. To są inni rękodzielnicy lub po prostu osoby, które lubią patrzeć i oglądać piękne, ręcznie tworzone rzeczy. Ale ich nie potrzebują w swoim życiu. Nie masz komu sprzedawać!
JAK TO NAPRAWIĆ?
Zacznij od analizy klienta idealnego, aby dowiedzieć się, w jaki sposób prowadzić swoje sociale, by przyciągać właściwe osoby! Takie, które będą podziwiać Twoje rękodzieło i jednocześnie będą mieli potrzeby, które możesz nim zaspokoić.
2: DOCIERASZ DO SWOICH KLIENTÓW, ALE TRAKTUJESZ SWOJE KANAŁY, JAK PORTFOLIO
Pokazujesz swoje rękodzieło, jednak w taki sposób, jak pokazuje się sztukę w muzeum. Więc Twoi klienci zachowują się dokładnie tak, jak w muzeum!
Oglądają i szczerze podziwiają Twoje rękodzieło po czym na zakupy idą do konkurencji. Nie sprzedajesz, więc ludzie nie kupują.
JAK TO NAPRAWIĆ?
Zacznij w przemyślany i strategiczny sposób sprzedawać i empatycznie wkomponuj działania sprzedażowe w swoją komunikację!
3: DOCIERASZ DO SWOICH KLIENTÓW, SPRZEDAJESZ, ALE I TAK NIE KUPUJĄ?
To może być problem z tym, że nie pokazujesz, jaka WARTOŚĆ stoi za Twoim rękodziełem. Możesz również pokazywać wartość/wartości, które nie są wystarczająco ważne dla Twojego klienta (ale są ważne dla Ciebie). I nie chodzi o wartość nominalną Twojego rękodzieła, a o wartość, którą to rękodzieło wniesie w życie klienta. Klienci nie rozumieją, dlaczego mieliby kupić Twoje rękodzieło, więc nie kupują!
JAK TO NAPRAWIĆ?
Ponownie, wróć do analizy klienta idealnego i wyciągnij z niej PRAWDZIWIE ISTNIEJĄCE potrzeby i pragnienia, które możesz włożyć w swoją komunikację i przestań komunikować to, co Ci się wydaje, że jest tą potrzebą.
Chcesz się tego nauczyć? Nie ma problemu. Zacznijmy od darmowego szkolenia live!
SAVE THE DATE: 25.07.2024 godzina 18:00 - tego dnia, tylko w naszej GRUPIE NA FACEBOOKU, wystartuje szkolenie merytorycznie LIVE:
MARKETING MARKI HANDMADE, KTÓRY ROZBUDZA ZMYSŁY
Dowiecie się z niego, jak budować komunikację z klientami idealnymi, aby - po pierwsze, docierać do tych właściwych, a po 2drugie - dotykać najbardziej gorących punktów i emocji, dzięki którym dochodzi do sprzedaży.
Do zobaczenia Cukiereczki!
Karolina i Gośka