HANDMADE W COVIDZIE

HANDMADE W COVIDZIE

JAK SIĘ NIE DAC KRYZYSOWI?

CZY FAKTYCZNIE COVID WYCINA BRANŻĘ HANDMADE?

CO ROBIĄ REKODIZELNICY, KTÓRZY  Z POWODZENIEM SPRZEDAJĄ W COVIDZIE?

No właśnie... covid, lockdown, kryzys... dzisiaj przychodzimy do Was z artykułem "ku pokrzepieniu serc". I z porządnym KOPNIAKIEM do działania, bo widzimy wyraźnie, że bombardowani z zewnątrz wyłącznie negatywnymi informacjami, popadamy troszkę w marazm. Koniec z tym, dzisiaj się podnosimy :) więc jak ktoś nie chce mieć doopska (mentalnie oczywiście) skopanego, to niech lepiej dalej nie czyta...


Rzecz jasna, piszemy to ostrzeżenie troszkę z przekąsem, bo widzimy wyraźnie, że jest wielu rękodzielników, których ten covidowy kryzys ominął. To są ci rękodzielnicy, którzy nie poddali się panice i podeszli do tematu z pewnym planem i pomysłem. Oni pięknie się bronią sprzedażowo.

Wielu rękodzielników też notuje rekordy swojej sprzedaży online, właśnie w covidzie (i mamy nawet cukiereczki, którym ta sprzedaż, pomimo pandemii, a czasami nawet dzięki pandemii, idzie naprawdę super -> widzieliście naszego facebookowego posta ???? z horrorem o kasie fiskalnej w tle?). NIE? To hop, na dowód ;)


Jednocześnie, z drugiej strony obserwujemy, ilu z nas zasklepia się w strachu i panice. Obserwujemy wiele sytuacji, w których rękodzielnicy nafaszerowani mnóstwem negatywnych wiadomości płynących z zewnątrz, poddają się i rezygnują z pracy nad własnym, rękodzielniczym przedsięwzięciem...


...bo przecież "jest kryzys", "będzie recesja", "firmy bankrutują", "ludzie tracą majątki życia"...


I to jest oczywiście prawda. Wielu przedsiębiorców faktycznie ma teraz najtrudniejszy okres w swoim biznesowym (i prywatnym również), życiu. Wiele firm w wielu branżach po prostu nie ma możliwości normalnego funkcjonowania.
❤ ❤ ALE, te nasze współczulne uczucia zupełnie niepotrzebnie wpływają na nasz własny, rękodzielniczy biznes, bo my, rękodzielnicy w zdecydowanej większości, jesteśmy w sytuacji jednak bardzo uprzywilejowanej (choćby przez dużą elastyczność w podejmowaniu decyzji, możliwość wprowadzania zmian szybko i komfort pracy we własnym domu, bez konieczności wychodzenia).


Ten nasz strach oczywiście wynika z kilku czynników, jednak mamy teorię, że wielu z nas, właśnie przez swoją wysoką wrażliwość oraz empatię rozhulaną do granic możliwości, identyfikuje się z wieloma innymi branżami tak mocno, że przenosimy te emocje i ten strach, na nasze własne, rękodzielnicze podwórko... i przestajemy działać.


I właśnie dlatego, dzisiaj przygotowałyśmy 6 kopniaków tę covidową załamkę. Łapcie!

 

KOPNIAK 1


INNI TO NIE MY


Nie ma co przekładać sytuacji z branży ślubnej (!), turystycznej, eventowej, czy restauracyjnej na naszą branżę rękodzielniczą.


❤ Tak wiele jest różnic w funkcjonowaniu i zarządzaniu tymi przedsiębiorstwami, a skala kosztów jest tak dramatycznie inna, niż nasza, że takie porównania zwyczajnie nie mają sensu. Nie ma takiej płaszczyzny, na której można byłoby te dziedziny rzetelnie ze sobą porównać.
❤ I tak, można powiedzieć, że wiele osób straci pracę i przestanie kupować "niepotrzebne" produkty. ALE wiele osób wcale nie straci swojej pracy. Wiele osób właśnie zacznie to robić, zacznie kupować produkty wykonywane w Polsce, zacznie kupować rękodzieło.
❤ Co, jak co, ale ta ogólnoświatowa pandemia uświadomiła wielu ludziom, jak ważna jest rodzima produkcja i wspieranie małego biznesu. Obudziła się w wielu osobach społeczna solidarność i odpowiedzialność. Ile naliczyliście już łańcuszków facebookowych o tym, że w tym roku ludzie będą kupować prezenty WYŁĄCZNIE od twórców i rękodzielników??
❤ Dodatkowo, może nie wiecie, a może już wiecie, że od nowego roku WSZYSTKIE paczki z Chin, będą obłożone podatkiem VAT - nawet te prywatne. To zwyczajnie wykosi z rynku osoby działające w szarej strefie i sprzedające chińskie podróbki rękodzieła. To sprawi, że te "oszczędności" na chińszczyźnie przestaną się opłacać, bo przełożenie cena-jakość, będzie już totalnie inne. Inne o co najmniej 23% ???? i jeśli dodamy do tego czas oczekiwania na paczki a Chin, może się okazać, że opłaca się bardziej zapłacić już tylko trochę więcej, za towar dużo wyższej jakości, który otrzymamy dożo szybciej, od sprawdzonego sprzedawcy ????

 

KOPNIAK 2


TO MOŻE BYĆ NALEPSZY CZAS, ABY ZACZĄĆ!


❤ O tym, dlaczego warto zostać rękodzielnikiem i zainteresować się rękodziełem, macie wypunktowane w ostatnim odcinku Okruszków Biznesowych (link podrzucimy Wam na dole tego artykułu).
❤ Tutaj jednak chcemy podkreślić, że obecna sytuacja, w której wiele branż zostało od góry zamkniętych, sprawiła, że wiele osób zwyczajnie "siedzi w domu". I wśród nich jest CAŁA MASA osób z pasjami. Osób, które tworzą rękodzieło hobbystycznie, dla relaksu.
❤ To jest TEN CZAS kochani, aby poważnie rozważyć to, czy aby na swojej pasji nie warto byłoby, zacząć budować własną markę.
❤ To, że trochę pod przymusem, zostały nam dane dodatkowe godziny, to, że wielu z nas musi czekać, aż życie wróci do normy, paradoksalnie otwiera przed nami okno możliwości. Serio, warto wykorzystać ten czas i zacząć budować własną markę. Niezależnie od tego, jak będzie wyglądała przyszłość, to, co zaczniecie budować dzisiaj, przyniesie Wam owoce w przyszłości. Może jako dodatkowy, stały, miesięczny dochód, a może się okaże za jakiś czas, że to będzie Wasze GŁÓWNE źródło dochodu.
❤ Mamy legalny pas startowy w postaci działalności nierejestrowanej. Wystarczy zapiąć pasy i wystartować. W zasadzie bez ryzyka.

 

KOPNIAK 3


DOPASUJMY SIĘ DO RYNKU


❤ Jeśli jesteście rękodzielnikami, którzy obsługują zamrożone segmenty rynku, np. rynek eventowy - bo pieczecie torty urodzinowe, tworzycie dekoracje weselne, czy tworzycie dodatki ślubne, zamiast załamywać się, że siadło, pomyślcie, jak można dopasować swoją ofertę do zmienionego rynku.
❤ I tak, wiemy, serio, że nie jest łatwo, a wprowadzanie nowej oferty, czy przebranżawianie się, to nie jest to, o czym marzymy w swoich snach...ale, rynek jest jaki jest i to się nie zmieni. Albo się do niego dopasujemy i wymyślimy, jak w nim funkcjonować, albo z niego wypadniemy. Tutaj zasady są pozbawione sentymentów.
Jak więc może wyglądać ta zmiana?
Można wprowadzić na stałe nowy produkt lub wprowadzić produkt typowo "covidowy" - np. maseczki.
Można też zmienić swoją komunikację, a to prowadzi nas do kolejnego kopniaka...

 

KOPNIAK 4


ZMIENIŁA SIĘ PERSPEKTYWA NASZEGO KLIENTA IDEALNEGO, MY MUSIMY WZIĄĆ JĄ POD UWAGĘ


❤ Tak, MUSIMY, nie mamy wyjścia zwyczajnie.
❤ Bo ta covidowa sytuacja sprawiła, że z jednej strony zniknęła możliwość zaspakajania pewnych ważnych potrzeb naszych klientów, ale z drugiej strony, pojawiły się zupełnie NOWE potrzeby, które dla nas, rękodzielników są SZANSĄ.
❤ Ludzie przestali chodzić do SPA - bo salony są pozamykane, ale potrzeba takiej pielęgnacji wcale nie zniknęła. Ona przeniosła się do naszych łazienek. Dlaczego więc nie wprowadzić do swojej oferty domowych "zestawów SPA" - produktów w wersji mini, połączonych ze sobą w spójny zestaw np. aromatycznych, ręcznie robionych mydełek i olejków do kąpieli?
❤ Dzieci nie chodzą do szkół, ale wiele mam nadal musi pracować zdalnie. Czemu więc nie wprowadzić do swojej oferty zestawów kreatywnych dla dzieci, rysowanek, malowanek, czy prostych, dopasowanych do wieku produktów DIY? Cokolwiek, co sprawi, że dzieci zajmą się czymś na dłużej, niż 5 min i co nie będzie grą komputerową.
❤ Ludzie przestali chadzać na eventy - bo eventów nie ma, ale zrodziła się w tym samym momencie "faza" na dopieszczanie wnętrz. Sklepy z elementami wystroju wnętrz zaliczają zwyżki sprzedaży online. Łapa w górę, kto z Was ma już za sobą kwarantannowe przemeblowywanie salonu? A może nawet malowanie? Kto na poprawę humoru kupił sobie nowe doniczki (mnie lockdown marcowy na przykład kosztował ze 2 tysie w nowych kwiatkach i systemie pionowego mocowania doniczek w salonie ????, że nie wspomnę o nowej pościeli i nowych narzutkach na fotele))
❤ Pieczecie ciasta urodzinowe i obsługujecie przyjęcia swoimi słodkościami. I tak, przyjęć nie ma. Ale ludzie dalej mają urodziny.
❤ Dlaczego więc nie zastanowić się, nad "domowymi zestawami urodzinowymi"? I tak, tortu raczej nie wyślecie kurierem, ale makaroniki, babeczki lub zestawy do upieczenia tortu w domu (wraz z Waszym najlepszym przepisem) - już tak.
❤ Ludzie nie spotykają się na urodzinach, ale wysyłają sobie prezenty - dlaczego takim prezentem nie miałby być robiony na zamówienie zestaw urodzinowych babeczek, z ulubionym motywem solenizanta?
❤ ❤ ❤ Pracy jest dużo, ale gra jest warta świeczki. I takie elastyczne podchodzenie do rynku ma jeszcze jedną, bezcenną dla Was korzyść. Jeśli raz nauczycie się reagować na zaskakujące sytuacje rynkowe i elastycznie reagować na trudne do przewidzenia zwroty akcji - ta umiejętność zostanie z Wami już na zawsze.
❤ ZAWSZE już będziecie planować z tą myślą w głowie, że "co w razie wu", zawsze te plany już będą brały pod uwagę różne scenariusze, totalnie inaczej będziecie kalkulować czynniki ryzyka i zamiast paniki, wyrobi się w Was nawyk reagowania.

 

KOPNIAK 5


LUDZIE KUPUJĄ PREZENTY i SKUPIAJĄ SIĘ JESZCZE BARDZIEJ, NIZ KIEDYKOLWIEK WCZEŚNIEJ, NA "UNPACKING EXPERIENCE"


❤ No helou, to, że nie można się osobiście spotkać, usunęło z rynku jedną potrzebę - właśnie to osobiste spotkanie z jakiejś ważnej okazji. Ale niemal NATYCHMIAST ta potrzeba została zastąpiona czymś innym...właśnie tym doświadczeniem odpakowywania prezentu wysłanego na odległość.
❤ Tak więc prezentowa wersja opakowania produktu, nabrała nowego wymiaru...To opakowanie prezentu, zastąpi klaskanie, śmiechy, wspólne selfie...będzie takim wehikułem, który poniesie te emocje i wzbudzi je pod naszą nieobecność u osoby, którą kochamy!
❤ Nie sposób też nie zauważyć, jaka szansa w związku z tym otworzyła się przed rękodzielnikami scrapującymi!
❤ Ręcznie robione karki z życzeniami zastępują osobisty uścisk i przytulenie. Dają namiastkę tego uczucia, które towarzyszy nam, gdy osobiście komuś składamy życzenia. Są wyrazem tego, że o danej osobie naprawdę myślimy - dlatego nie wysyłamy "zwykłej" kartki urodzinowej z poczty, to dlatego w tym roku wysyłane, papierowe kartki bożonarodzeniowe będą pełniły dodatkową funkcję - dla wielu zastąpią dzielenie się opłatkiem przy wigilijnym stole...czynność tak osobistą i czułą, że sama myśl o tym, że być może w tym roku z wieloma nie podzielimy się tym opłatkiem osobiście, wyciska łzy...wyciska je już dzisiaj!
❤ ❤ ❤ Czy widzicie tę SZANSĘ? Te drzwi, które otworzyły się, gdy zamknęły się inne drzwi?

 

KOPNIAK 6


BRAK STACJONARNYCH TARGÓW i KIERMASZY, a te online NIE DZIAŁAJĄ - wiecie czemu?


❤ Brak dostępu do lokalnych, corocznych targów i kiermaszy, szczególnie tych bożonarodzeniowych, dla wielu z nas jest dość mocnym czynnikiem pływającym negatywnie na sprzedaż.
❤ Obserwujemy, jak ludzie organizują się w targi internetowe, jakby szukając sposób na to by zrekompensować te straty.
Te bożonarodzeniowe jeszcze nie, ale widziałyśmy już taką falę internetowych targów ślubnych, z których wyniknęło niewiele...i chcemy Wam nasze wnioski tutaj przedstawić, abyście mogli lepiej zorganizować sobie wydarzenia online, te rękodzielnicze i bożonarodzeniowe.
❤ Jest coś takiego w targach stacjonarnych, o czym wielu z nas nie myśli, nie zauważa lub w ogóle nie bierze pod uwagę. Mianowicie po pierwsze - te targi są ograniczone czasowo, po drugie, podczas takich targów występuje coś takiego, jak rekcja tłumu - stoiska oblegane są jeszcze bardziej oblegane, jeśli wokół nich gromadzą się ludzie. Takie oblegane stoły wzbudzają ciekawość. To do nich zaczynają ustawiać się kolejki.
❤ Nawet jeśli u sąsiada są produkty bardzo podobne, ale nie ma "paczaczy" na stoisku - ludzie nie podchodzą.
❤ Bo to tam, gdzie pojawia się myśl "uuuuu, tam musi być coś fajnego, idę tam, zanim mi to fajne wykupią inni", tam pojawia się, jak to my nazywamy, "ciśnienie zakupowe". Sytuacja w której w mózgu pojawia się myśl "jeszcze nie wiem co to, ale już to chcę" ????.
❤ To jest coś, co bardzo, bardzo trudno odtworzyć w warunkach online. To ciśnienie zakupowe. I o ile targi online są ograniczone czasowo, to ta psychologia tłumu, to jest coś, czego odtworzyć w takim stopniu, jak w realu, się nie da.
❤ ❤ ❤ Ale można ją zastąpić czymś innym ???? ❤ ❤ ❤
❤ Jeśli przygotujecie swoją ofertę tak, aby budziła w ludziach poczucie, że "albo teraz, albo potem nie będzie", dacie sobie większą szansę na to, aby zadziała się sprzedaż. Jeśli tak zadziałają wszyscy uczestnicy targów online - całe wydarzenie da dużo lepsze efekty sprzedażowe.
❤ Warto więc komunikować takie informacje, jak "dostępna jest tylko jedna sztuka z tego modelu", "zniżka na zakup 2 sztuki tylko dzisiaj", "opakujemy dla Ciebie ten produkt prezentowo zupełnie za darmo, tylko dzisiaj", "kup u nas minimum 3 produkty, a my opakujemy je dla Ciebie prezentowo i wyślemy pod 3 różne adresy zupełnie za darmo - oferta ważna tylko dziś".
Możliwości jest cała MASA. Szukajcie sposobów na to, by zmotywować klienta internetowego do zakupów tu i teraz.

 

KOPNIAK 7


TO JEST NAJLEPSZY CZAS NA NAUKĘ


❤ Last but NOT the least.
❤ Widzimy wyraźnie, jak wiele cukiereczków, które wzięły udział w naszym "ryjącym beret" kursie BEZCUKROWA DYCHA, właśnie teraz przerabia kolejne moduły bardzo dokładnie i jak ta nauka jest wdrażana. I jakie daje efekty.
❤ Jeśli nie macie innego pomysłu na zagospodarowanie tego czasu, który dostaliśmy często pod przymusem - wykorzystajcie go na naukę.
❤ To TERAZ jest najlepszy moment na to, by kupić tę książkę ,której nie kupiliście wcześniej, bo nie było czasu. To TERAZ jest moment na to, aby jeszcze raz przerobić kiedyś kupiony kurs. To TERAZ jest najlepszy moment na to, aby poszukać sobie partnerów do stworzenia mastermindu. TERAZ.
❤ To TERAZ jest najlepszy moment na to, aby czerpać z totalnie darmowej, bezcukrowej wiedzy, dostępnej na naszym YT, blogu, czy grupie ????
❤ Jeśli już pracujecie w takiej niszy, że nic nie idzie, to NAUKA właśnie będzie tym czymś, co zaowocuje Wam, gdy wrócimy do normalności. To będzie to coś, czego NIKT Wam nie odbierze. Często to będzie ten czynnik, o którym nawet nie pomyśli Wasza konkurencja.
❤ Przygotowania, nauka i wdrażanie nowych pomysłów teraz sprawi, że na wiosnę wyprzedzicie swoją konkurencją. Przestój to czas, który trzeba wykorzystać. Przestój to czas, który się kiedyś skończy.
❤ Dajcie sobie dzień, dwa na ojojojanie, na całą serię Gambitu Królowej przy trzech opakowaniach czekoladowych pralinek, na łażenie w piżamie od rana do wieczora...a potem do roboty.

 

Na koniec, wiedzcie, że oto zbliża się wielkimi krokami kolejna edycja naszego mega kursu BEZCUKROWA DYCHA.

???? To już trzeci raz otworzymy drzwi do tego szkolenia.

???? Nasze kursantki ochrzciły ten program, jako "ryjący beret", bo jest w nim tyle wiedzy włożonej w praktyczne kroki, że zmienia się optyka patrzenia na rękodzielniczy biznes.

???? Cukiereczki, które ukończyły nasz kurs, stworzyły MARKI, podostawały się do multibrandów, takich, jak Pakamera, musiały założyć działalności gospodarcze z uwagi na rosnące przychody. Mamy też historie z dreszczykiem, czyli pokursowe "zapraszanie" kasy fiskalnej na pokład firmy po przekroczeniu progu dochodu, który do niej obliguje.

???? Dziewczyny same mówią, że gdyby nie ten kurs, nie byłoby takiego rozwoju, pokazów mody, publikacji w mediach.

???? Ale nie byłoby też pewności siebie i komfortu pracy. Nie byłoby takiego twardego gruntu pod nogami, który pozwala na godne wycenianie swoich rękodzieł.

???? Nie byłoby w końcu grupy wsparcia fantastycznych, przedsiębiorczych kobiet, które do dzisiaj pracują w systemie mastermindowym. Bo ten kurs nie tylko uczy, jak tworzyć biznes handmade, on uczy, jak czerpać wiedzę z naszego rękodzielniczego ekosystemu, w którym jesteśmy wszyscy powiązani łańcuchem klientów i zależności marketingowych. Gdy jeden rośnie, reszta rośnie, gdy jeden pada, reszta może podać mu rękę... i rośnie!

???? Kurs uczy, że w miłości i w biznesie, kto dzieli, ten mnoży, uczy tego, jak się nie bać konkurencji, uczy, że silna marka to proces, a droga do sukcesu, to droga pełna wybojów. Ale jednocześnie uzbraja twórców w takie opony, które po tych wybojach spokojnie pojadą i pokazuje, że tych wybojów nie należy się bać. Bo one są ekscytujące, bo pokonywanie coraz to nowych wyzwań, buduje siłę w twórcy, "odskorupia" go.

???? Na kursie nauczycie się, że wcale nie musicie wiedzieć wszystkiego, ale musicie wiedzieć, jak i czego szukać, gdy czegoś nie wiecie. Nauczycie się też rozpoznawać, CO JEST WAŻNE, a co jest stratą czasu w biznesie handmade. 

???? Dycha uczy jak zrobić DOBRĄ analizę klienta idealnego, pokazuje CZYM dla biznesu jest ta analiza i JAK wykorzystać wiedzę i wnioski z tej analizy! Dla wielu cukiereczków to jest PIERWSZA prawidłowo wykonana i wykorzystana analiza rynku docelowego, nawet przy markach istniejących już od kilku lat. Analiza od której zaczyna się rewolucja :)

???? Dycha uczy, czym jest TAK NAPRAWDĘ marketing, uczy kreatywnego myślenia, nie tylko w warsztacie, ale też właśnie w kontekście dobrze zaplanowanej strategii.

???? Uczy odwagi, ale nie szaleństwa, uczy jak stawiać duże cele, ale nie oderwane od rzeczywistości, uczy planowania i organizacji, ale takiej, która jest dopasowana do rękodzielniczego modelu biznesowego. Uczy cierpliwości, ale uczy też świętowania z okazji sukcesu, uczy pokory w biznesie, ale nie schylania głowy. Daje siłę do działania, ale zamiast rękawic bokserskich, daje do ręki klucze, które otwierają kolejne drzwi do celu. Pokazuje, że wszyscy się zmieścimy na tym rynku i że wspólnie działać, to się wspierać, a nie podstawiać nogi. 

???? Daje siłę, odwagę i pewność siebie, bo daje RZETELNĄ i PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ.  Mówią o nim, że to program, który ZMIENIA WSZYSTKO. To 11 tygodni szkoleń MASTERCLASS, cały semestr poświęcony tworzeniu biznesu opartego na rękodziele.

 

PREMIERA KURSU już 27 GRUDNIA

Jak każda bezcukrowa premiera, to również będzie święto, podczas którego zaprosimy Was na kolejne, DARMOWE, merytoryczne szkolenie, pełne bezcukrowej wiedzy :) Już dzisiaj można się zapisać na listę oczekujących na DYCHĘ. Zapis na listę nie obliguje oczywiście do zakupu kursu, ale daje Wam pewność, że nic Was nie ominie. Ani totalnie darmowe szkolenie na start, ani super promka na premierę kursu: https://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH

 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

 

#biznesbezcukru

PRZYPNIJ SOBIE PINA :) 

ALBO NAWET DWA :)

 

P.S. A tutaj łapcie link do wspomnianych okruszków: https://bit.ly/DLACEZGOWARTO Enjoy!

 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ WIĘCEJ BEZCUKROWEJ WIEDZY ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


➡️ ZAPIS NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH NA KURS MASTERCLASD BEZCUKROWA DYCHA➡️ http://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH
➡️BESTSELLEROWY E-BOOK O KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI ➡️ http://bit.ly/TRESCI
➡️GRUPA WSPARCIA DLA RĘKODZIELNIKÓW ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWAGRUPA
➡️O BUDOWANIU MARKI HANDMADE BLOG ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYBLOG
➡️BEZCUKROWY SKLEP ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYSKLEP
➡️E-BOOK O KLIENCIE IDEALNYM ➡️ https://bit.ly/EbookKLIENTIDEALNY
➡️E-BOOK O PRODUKCIE I KOLEKCJACH ➡️ https://bit.ly/EbookPRODUKT