15 SKUTECZNYCH POMYSŁÓW NA NISKOBUDŻETOWĄ PROMOCJĘ RĘKODZIEŁA W SIECI, KTÓRA ZWIĘKSZY TWOJĄ SPRZEDAŻ

15 SKUTECZNYCH POMYSŁÓW NA NISKOBUDŻETOWĄ PROMOCJĘ RĘKODZIEŁA W SIECI, KTÓRA ZWIĘKSZY TWOJĄ SPRZEDAŻ

Jak skutecznie a jednocześnie tanio promować rękodzieło?

 

Skuteczna promocja rękodzieła w sieci, może być tania, jeśli podejdzie się do tego zagadnienia z pomysłem i planem

 

Mamy dla Was dzisiaj aż 15 sposobów na naprawdę niedrogą lub całkiem darmową promocję rękodzieła, które możecie wdrożyć już dziś! Sposoby te są tak uniwersalne, że każda z branż handmade znajdzie tu dla siebie kilka podpowiedzi:

 

1. WŁASNE SOCIAL MEDIA


Dopracuj prywatne i firmowe social media (Facebook/Instagram) - zadbaj o odpowiednie cover photo, uzupełnij sekcję informacje, dodaj niezbędne linki do bloga czy sklepu i wskaż adres email. Niech BIO będzie kompletne :) Wstaw opis przy zdjęciu w tle - wykorzystaj tę przestrzeń, zwłaszcza na profilu prywatnym, gdzie możesz oznaczyć swój firmowy fanpage, dzięki temu przekierujesz zainteresowane osoby bezpośrednio z profilu prywatnego na firmowy.
Zaproś znajomych do polubienia Twojego fanpage. Od czasu do czasu udostępniaj posty z fanpage na prywatnej tablicy. Pamiętaj o regularnym uzupełnianiu treści (warto wypuszczać na firmowym fanpage te 5 postów w tygodniu, lub więcej), staraj się pisać angażujące posty i wykorzystuj różne rodzaje prezentacji. Mamy do dyspozycji nie tylko tradycyjne zdjęcie ale też filmik, ankietę, lajv, relacje na FB i IG.

 

2. GRUPY/FORA TEMATYCZNE


Wstąp do grup tematycznych, w których znajdują się Twoi potencjalni klienci. Wykazuj aktywne uczestnictwo, doradzaj, odpowiadaj na pytania osób które mają konkretny problem lub szukają produktu, który możesz im zaoferować, bież udział w dyskusjach i wykorzystuj takie możliwości jak przedstawienie się na starcie przy wstąpieniu do grupy czy dni dedykowane autopromocji.

 

3. COŚ OD SIEBIE, czyli FREEBIES


Przygotuj ciekawy tutorial, napisz mini poradnik, stwórz funkcjonalny mini produkt (planer, checklista, tapeta, kalendarz, plakat, szablon), który będziesz rozdawać za darmo. Działa to lepiej niż kupony rabatowe, promocje i zniżki, bo nie generuje jednorazowego zaangażowania a buduje taką mini relację. Zadbaj o praktyczną i estetyczną stronę takiego mini produktu, koniecznie opatrz freebie swoim logo, wstaw adres www.
I rozdawaj - polecaj się w grupach, wyślij informacje znajomym, udostępnij ją zaprzyjaźnionym biznesom. Takie freebie może Ci posłużyć także jako lead magnet przy zapisie na newsletter.

 

4. ARTYKUŁY EKSPERCKIE 


Pisz eksperckie artykuły gościnne dla portali branżowych, czytywanych przez potencjalnych klientów. Wiele portali czy nawet wydawnictw prasowych chętnie przyjmuje ciekawe treści a przy publikacji podawane jest źródło: nazwisko autora, nazwa twórcy z oznaczeniem np. witryny www.

 

5. BARTER


Współpraca barterowa z blogerami/portalami tematycznymi z kręgu zainteresowań Twojego klienta, to dobra forma promocji. Barter - czyli rzecz za rzecz, bez transferów pieniężnych - jest korzystna dla obu stron. Twórca nie ponosi wielkich kosztów a publikujący może pochwalić się ciekawymi treściami. Współpraca może polegać np na publikowaniu wpisów sponsorowanych/recenzji produktu wraz ze zdjęciem, sprawowaniu patronatu wydarzenia, udostępnieniu kuponów zniżkowych itp. Wszystko zależy na co uda się Wam wspólnie dogadać. Czasem warto współpracować z mniej znanymi blogerami i starannie ich selekcjonować, by zadbać o jakość tej współpracy i prezentacji w sieci.

 

6. WSPÓLNE SESJE FOTOGRAFICZNE


Warto angażować się we wspólne sesje zdjęciowe, organizowane przez kilka firm, gdzie każda z nich dostarcza do zdjęć swoje produkty/usługi, a te - zestawione razem - tworzą kompletną całość. Chwal się wynikami współpracy. Po wykonaniu takiej sesji i otrzymaniu materiału, prezentuj go w swoich social mediach, pamiętając o oznaczaniu @ wszystkich partnerów, co znacząco wpłynie na osiągane zasięgi. Poszukaj możliwości stałej współpracy w tym zakresie z osobami organizującymi sesje na własne potrzeby lub które współpracują np. z magazynami, i materiał zdjęciowy im regularnie dostarczają. Wtedy masz szanse na publikację w prasie drukowanej lub na łamach dużych poczytnych portali bezkosztowo.

 

7. AKCJE DOBROCZYNNE


Bierz udział w akcjach charytatywnych i zbiórkach - np. przekaż produkty na aukcje WOŚP, dołącz do szlachetnej paczki jako firma, ofiaruj procent ze sprzedaży na wybraną Fundację, Dom Dziecka czy Schronisko dla Zwierząt oraz komunikuj takie działanie na fanpage, zawrzyj taką informację w opisie produktu w sklepie/galerii. Zadbaj by druga strona, która otrzymuje benefity od Ciebie, umieściła tę informację także u siebie.

 

8. WYWIADY GOŚCINNE


Gościnne udzielanie wywiadów dla "młodych" blogerów czy dziennikarzy to świetna opcja darmowej promocji! Masz możliwość zaprezentowania się od strony prywatnej, masz szansę na przedstawienie tego czym się zajmujesz oraz na prezentację zdjęć. Publikujący zwykle umieszczają takie wywiady na blogu oraz puszczają zajawki na fanpage. Każdorazowo w stopce bądź dyskretnie w tekście oznaczają źródła i kierują bezpośrednio w twoje miejsca :) Chwal się wynikami takiej kooperacji także u siebie, nie zapominając o oznaczeniu @ i podziękowaniu za możliwość rozmowy.

 

9. LINK PARTY


Bierz udział w link party - są one organizowane przez fanpage różnych osób - blogerów, jak również w wielu grupach - tematycznych, biznesowych. Pokaż się innym :) Ale UWAGA, bierz udział w tylko tych akcjach, o których wiesz, że dotrą do Twoich klientów idealnych, np. jeśli projektujesz ubranka dla niemowląt, nie bierz udziału w link party "wklejajcie tu linki do swoich stron z ubraniami", raczej zainteresuj się akcją prowadzoną np. na profilu parentingowym "sklepy z ubraniami dla maluszków godne polecenia". Kluczem do skutecznego wybrania miejsca do link party, będzie dobrze określona grupa docelowa (więcej informacji o grupie docelowej znajdziecie w artykule podlinkowanym na do dole posta).

 

10. ZABAWY Z FANTAMI


Organizowanie zabaw z nagrodami na własnym fanpage zawsze generuje większy ruch, dostarcza fanów i zwiększa zaangażowanie grupy odbiorców. Dobrze skonstruowane zasady zabawy, ciekawa nagroda - a przede wszystkim - jej świetna prezentacja, to bardzo dobra metoda niskobudżetowej promocji.

 

11. WSPÓŁPRACA Z BIZNESAMI KOMPLEMENTARNYMI


Współpraca z biznesami komplementarnymi - czyli takimi, które uzupełniają Twoją ofertę, to również jedna z dobrych metod promocji i budowania cennych relacji. Wspólne organizowanie przedsięwzięć, konkursów, wzajemne polecenia, komentarze i oznaczanie, dzielenie się materiałem zdjęciowym itp. stanowią interesujące treści dla odbiorcy, zaciekawiają i przynoszą bardzo dobry efekt!

 

12. WSPÓŁPRACA Z POTENCJALNĄ KONKURENCJĄ


Współpraca z biznesami potencjalnie konkurencyjnymi to - wbrew pozorom - również dobry pomysł, który przyniesie Wam wiele korzyści. Mam tu na myśli biznesy, które kierują swoją ofertę do tej samej grupy docelowej ale oferują nieco inny produkt w obrębie tej samej kategorii, np. wytworzony inną techniką. Wspólne organizowanie przedsięwzięć, konkursów, wzajemne polecenia i oznaczanie są korzystne, ponieważ zdobywamy uwagę nie tylko własnej widowni, ale też widowni zaprzyjaźnionej konkurencji.

 

13. WSPARCIE GALERII RĘKODZIEŁA


Jeśli współpracujesz z galerią rękodzieła i dysponujesz dobrymi zdjęciami, warto zapytać administratorów galerii, czy nie włączyliby Ciebie jako twórcy do najbliższej akcji promocyjnej, wysyłki newslettera albo czy jest opcja by pokazać Ciebie w sekcji polecanych projektantów lub w sliderze głównym u góry strony. Możesz zapytać także o możliwość publikacji posta na fb lub ig galerii. W bardzo wielu przypadkach otrzymasz takie wsparcie :)

 

14. GOŚCINNY WPIS W CZYIMŚ NEWSLETTERZE


Masz zaprzyjaźniony biznes z pokrewnej branży, który jest większy, bardziej znany niż ty? Zapytaj o możliwość gościnnego wpisu w newsletterze partnera. Dzięki temu zyskasz wiarygodne polecenie Twojej marki skierowane bezpośrednio do szerokiego grona Twoich potencjalnych klientów (skorzystasz z cudzej bazy danych). Możesz zaoferować także zniżkę dla subskrybentów partnera.

 

15. PINTEREST 


Jeśli dysponujesz dobrymi zdjęciami dołącz do otwartych moodboardów prowadzonych przez kilku twórców. Pokaż swoją ofertę w doborowym towarzystwie i korzystaj z tego, że zdjęcia partnerów również przyciągają potencjalnych klientów do Ciebie.

  

Na koniec bardzo polecamy Wam, byście zajrzeli do naszej zakładki PREZENTY i skorzystali z okazji, pobierając paczkę dla siebie, a tym samym zapisując się na nasz bezcukrowy newsletter, by być z nami w bieżącym kontakcie :)

 

 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

#biznesbezcukru

 

 

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)


???????????? ????????????


Pozdrawiam,
Karola

#biznesbezcukru