15 SKUTECZNYCH POMYSŁÓW NA NISKOBUDŻETOWĄ PROMOCJĘ RĘKODZIEŁA W SIECI, KTÓRA ZWIĘKSZY TWOJĄ SPRZEDAŻ

15 SKUTECZNYCH POMYSŁÓW NA NISKOBUDŻETOWĄ PROMOCJĘ RĘKODZIEŁA W SIECI, KTÓRA ZWIĘKSZY TWOJĄ SPRZEDAŻ

🆘 Jak skutecznie i tanio promować rękodzieło?

 

Skuteczna promocja rękodzieła w sieci, może być jednocześnie tania, jeśli podejdzie się do tego zagadnienia z pomysłem i planem

Mamy dla Was dzisiaj aż 15 sposobów na naprawdę niedrogą lub całkiem darmową promocję rękodzieła, które możecie wdrożyć już dziś! Sposoby te są tak uniwersalne, że każda z branż handmade znajdzie tu dla siebie kilka podpowiedzi⤵⤵⤵

1. 💥WŁASNE SOCIAL MEDIA


Dopracuj prywatne i firmowe social media (Facebook/Instagram) - zadbaj o odpowiednie cover photo, uzupełnij sekcję informacje, dodaj niezbędne linki do bloga czy sklepu i wskaż adres email. Niech BIO będzie kompletne :) Wstaw opis przy zdjęciu w tle - wykorzystaj tę przestrzeń, zwłaszcza na profilu prywatnym, gdzie możesz oznaczyć swój firmowy fanpage, dzięki temu przekierujesz zainteresowane osoby bezpośrednio z profilu prywatnego na firmowy ❤
Zaproś znajomych do polubienia Twojego fanpage. Od czasu do czasu udostępniaj posty z fanpage na prywatnej tablicy. Pamiętaj o regularnym uzupełnianiu treści (warto wypuszczać na firmowym fanpage te 5 postów w tygodniu, lub więcej), staraj się pisać angażujące posty i wykorzystuj różne rodzaje prezentacji. Mamy do dyspozycji nie tylko tradycyjne zdjęcie ale też filmik, ankietę, lajv, relacje na FB i IG.

2. 💥GRUPY/FORA TEMATYCZNE


Wstąp do grup tematycznych, w których znajdują się Twoi potencjalni klienci. Wykazuj aktywne uczestnictwo, doradzaj, odpowiadaj na pytania osób które mają konkretny problem lub szukają produktu, który możesz im zaoferować, bież udział w dyskusjach i wykorzystuj takie możliwości jak przedstawienie się na starcie przy wstąpieniu do grupy czy dni dedykowane autopromocji.

3. 💥COŚ OD SIEBIE, czyli FREEBIES


Przygotuj ciekawy tutorial, napisz mini poradnik, stwórz funkcjonalny mini produkt (planer, checklista, tapeta, kalendarz, plakat, szablon), który będziesz rozdawać za darmo ❤ Działa to lepiej niż kupony rabatowe, promocje i zniżki, bo nie generuje jednorazowego zaangażowania a buduje taką mini relację. Zadbaj o praktyczną i estetyczną stronę takiego mini produktu, koniecznie opatrz freebie swoim logo, wstaw adres www.
I rozdawaj - polecaj się w grupach, wyślij informacje znajomym, udostępnij ją zaprzyjaźnionym biznesom. Takie freebie może Ci posłużyć także jako lead magnet przy zapisie na newsletter 😉

4. 💥ARTYKUŁY EKSPERCKIE 


Pisz eksperckie artykuły gościnne dla portali branżowych, czytywanych przez potencjalnych klientów. Wiele portali czy nawet wydawnictw prasowych chętnie przyjmuje ciekawe treści a przy publikacji podawane jest źródło: nazwisko autora, nazwa twórcy z oznaczeniem np. witryny www.

5. 💥BARTER REKLAMOWY


Współpraca barterowa z blogerami/portalami tematycznymi z kręgu zainteresowań Twojego klienta, to dobra forma promocji. Barter - czyli rzecz za rzecz, bez transferów pieniężnych - jest korzystna dla obu stron. Twórca nie ponosi wielkich kosztów a publikujący może pochwalić się ciekawymi treściami. Współpraca może polegać np na publikowaniu wpisów sponsorowanych/recenzji produktu wraz ze zdjęciem, sprawowaniu patronatu wydarzenia, udostępnieniu kuponów zniżkowych itp. Wszystko zależy na co uda się Wam wspólnie dogadać. Czasem warto współpracować z mniej znanymi blogerami i starannie ich selekcjonować, by zadbać o jakość tej współpracy i prezentacji w sieci.

6. 💥WSPÓLNE SESJE FOTOGRAFICZNE


Warto angażować się we wspólne sesje zdjęciowe, organizowane przez kilka firm, gdzie każda z nich dostarcza do zdjęć swoje produkty/usługi, a te - zestawione razem - tworzą kompletną całość. Chwal się wynikami współpracy. Po wykonaniu takiej sesji i otrzymaniu materiału, prezentuj go w swoich social mediach, pamiętając o oznaczaniu @ wszystkich partnerów, co znacząco wpłynie na osiągane zasięgi. Poszukaj możliwości stałej współpracy w tym zakresie z osobami organizującymi sesje na własne potrzeby lub które współpracują np. z magazynami, i materiał zdjęciowy im regularnie dostarczają. Wtedy masz szanse na publikację w prasie drukowanej lub na łamach dużych poczytnych portali bezkosztowo.

7. 💥AKCJE DOBROCZYNNE


Bierz udział w akcjach charytatywnych i zbiórkach - np. przekaż produkty na aukcje WOŚP, dołącz do szlachetnej paczki jako firma, ofiaruj procent ze sprzedaży na wybraną Fundację, Dom Dziecka czy Schronisko dla Zwierząt oraz komunikuj takie działanie na fanpage, zawrzyj taką informację w opisie produktu w sklepie/galerii. Zadbaj by druga strona, która otrzymuje benefity od Ciebie, umieściła tę informację także u siebie.

8. 💥WYWIADY GOŚCINNE


Gościnne udzielanie wywiadów dla "młodych" blogerów czy dziennikarzy to świetna opcja darmowej promocji! Masz możliwość zaprezentowania się od strony prywatnej, masz szansę na przedstawienie tego czym się zajmujesz oraz na prezentację zdjęć. Publikujący zwykle umieszczają takie wywiady na blogu oraz puszczają zajawki na fanpage. Każdorazowo w stopce bądź dyskretnie w tekście oznaczają źródła i kierują bezpośrednio w twoje miejsca :) Chwal się wynikami takiej kooperacji także u siebie, nie zapominając o oznaczeniu @ i podziękowaniu za możliwość rozmowy.

9. 💥LINK PARTY


Bierz udział w link party - są one organizowane przez fanpage różnych osób - blogerów, jak również w wielu grupach - tematycznych, biznesowych. Pokaż się innym :) Ale UWAGA, bierz udział w tylko tych akcjach, o których wiesz, że dotrą do Twoich klientów idealnych, np. jeśli projektujesz ubranka dla niemowląt, nie bierz udziału w link party "wklejajcie tu linki do swoich stron z ubraniami", raczej zainteresuj się akcją prowadzoną np. na profilu parentingowym "sklepy z ubraniami dla maluszków godne polecenia". Kluczem do skutecznego wybrania miejsca do link party, będzie dobrze określona grupa docelowa (więcej informacji o grupie docelowej znajdziecie w artykule podlinkowanym na do dole posta) 

10. 💥ZABAWY Z FANTAMI


Organizowanie zabaw z nagrodami na własnym fanpage zawsze generuje większy ruch, dostarcza fanów i zwiększa zaangażowanie grupy odbiorców. Dobrze skonstruowane zasady zabawy, ciekawa nagroda - a przede wszystkim - jej świetna prezentacja, to bardzo dobra metoda niskobudżetowej promocji.

11. 💥WSPÓŁPRACA Z BIZNESAMI KOMPLEMENTARNYMI


Współpraca z biznesami komplementarnymi - czyli takimi, które uzupełniają Twoją ofertę, to również jedna z dobrych metod promocji i budowania cennych relacji. Wspólne organizowanie przedsięwzięć, konkursów, wzajemne polecenia, komentarze i oznaczanie, dzielenie się materiałem zdjęciowym itp. stanowią interesujące treści dla odbiorcy, zaciekawiają i przynoszą bardzo dobry efekt!

12. 💥WSPÓŁPRACA Z POTENCJALNĄ KONKURENCJĄ


Współpraca z biznesami potencjalnie konkurencyjnymi to - wbrew pozorom - również dobry pomysł, który przyniesie Wam wiele korzyści. Mam tu na myśli biznesy, które kierują swoją ofertę do tej samej grupy docelowej ale oferują nieco inny produkt w obrębie tej samej kategorii, np. wytworzony inną techniką. Wspólne organizowanie przedsięwzięć, konkursów, wzajemne polecenia i oznaczanie są korzystne, ponieważ zdobywamy uwagę nie tylko własnej widowni, ale też widowni zaprzyjaźnionej konkurencji.

13. 💥WSPARCIE GALERII RĘKODZIEŁA


Jeśli współpracujesz z galerią rękodzieła i dysponujesz dobrymi zdjęciami, warto zapytać administratorów galerii, czy nie włączyliby Ciebie jako twórcy do najbliższej akcji promocyjnej, wysyłki newslettera albo czy jest opcja by pokazać Ciebie w sekcji polecanych projektantów lub w sliderze głównym u góry strony. Możesz zapytać także o możliwość publikacji posta na fb lub ig galerii. W bardzo wielu przypadkach otrzymasz takie wsparcie :)

14. 💥GOŚCINNY WPIS W CZYIMŚ NEWSLETTERZE


Masz zaprzyjaźniony biznes z pokrewnej branży, który jest większy, bardziej znany niż ty? Zapytaj o możliwość gościnnego wpisu w newsletterze partnera. Dzięki temu zyskasz wiarygodne polecenie Twojej marki skierowane bezpośrednio do szerokiego grona Twoich potencjalnych klientów (skorzystasz z cudzej bazy danych). Możesz zaoferować także zniżkę dla subskrybentów partnera ❤

15. 💥PINTEREST 


Jeśli dysponujesz dobrymi zdjęciami dołącz do otwartych moodboardów prowadzonych przez kilku twórców. Pokaż swoją ofertę w doborowym towarzystwie i korzystaj z tego, że zdjęcia partnerów również przyciągają potencjalnych klientów do Ciebie.

 

👉👉 Na koniec, wiedzcie, że oto zbliża się wielkimi krokami kolejna edycja naszego mega kursu BEZCUKROWA DYCHA.

🖤 To już trzeci raz otworzymy drzwi do tego szkolenia.

🖤 Nasze kursantki ochrzciły ten program, jako "ryjący beret", bo jest w nim tyle wiedzy włożonej w praktyczne kroki, że zmienia się optyka patrzenia na rękodzielniczy biznes.

🖤 Cukiereczki, które ukończyły nasz kurs, stworzyły MARKI, podostawały się do multibrandów, takich, jak Pakamera, musiały założyć działalności gospodarcze z uwagi na rosnące przychody. Mamy też historie z dreszczykiem, czyli pokursowe "zapraszanie" kasy fiskalnej na pokład firmy po przekroczeniu progu dochodu, który do niej obliguje.

🖤 Dziewczyny same mówią, że gdyby nie ten kurs, nie byłoby takiego rozwoju, pokazów mody, publikacji w mediach.

🖤 Ale nie byłoby też pewności siebie i komfortu pracy. Nie byłoby takiego twardego gruntu pod nogami, który pozwala na godne wycenianie swoich rękodzieł.

🖤 Nie byłoby w końcu grupy wsparcia fantastycznych, przedsiębiorczych kobiet, które do dzisiaj pracują w systemie mastermindowym. Bo ten kurs nie tylko uczy, jak tworzyć biznes handmade, on uczy, jak czerpać wiedzę z naszego rękodzielniczego ekosystemu, w którym jesteśmy wszyscy powiązani łańcuchem klientów i zależności marketingowych. Gdy jeden rośnie, reszta rośnie, gdy jeden pada, reszta może podać mu rękę...i rośnie!

🖤 Kurs uczy, że w miłości i w biznesie, kto dzieli, ten mnoży, uczy tego, jak się nie bać konkurencji, uczy, że silna marka to proces, a droga do sukcesu, to droga pełna wybojów. Ale jednocześnie uzbraja twórców w takie opony, które po tych wybojach spokojnie pojadą i pokazuje, że tych wybojów nie należy się bać. Bo one są ekscytujące, bo pokonywanie coraz to nowych wyzwań, buduje siłę w twórcy, "odskorupia" go.

🖤 Na kursie nauczycie się, że wcale nie musicie wiedzieć wszystkiego, ale musicie wiedzieć, jak i czego szukać, gdy czegoś nie wiecie. Nauczycie się też rozpoznawać, CO JEST WAŻNE, a co jest stratą czasu w biznesie handmade. 

🖤 Dycha uczy jak zrobić DOBRĄ analizę klienta idealnego, pokazuje CZYM dla biznesu jest ta analiza i JAK wykorzystać wiedzę i wnioski z tej analizy! Dla wielu cukiereczków to jest PIERWSZA prawidłowo wykonana i wykorzystana analiza rynku docelowego, nawet przy markach istniejących już od kilku lat. Analiza od której zaczyna się rewolucja :)

🖤 Dycha uczy, czym jest TAK NAPRAWDĘ marketing, uczy kreatywnego myślenia, nie tylko w warsztacie, ale też właśnie w kontekście dobrze zaplanowanej strategii.

🖤 Uczy odwagi, ale nie szaleństwa, uczy jak stawiać duże cele, ale nie oderwane od rzeczywistości, uczy planowania i organizacji, ale takiej, która jest dopasowana do rękodzielniczego modelu biznesowego. Uczy cierpliwości, ale uczy też świętowania z okazji sukcesu, uczy pokory w biznesie, ale nie schylania głowy. Daje siłę do działania, ale zamiast rękawic bokserskich, daje do ręki klucze, które otwierają kolejne drzwi do celu. Pokazuje, że wszyscy się zmieścimy na tym rynku i że wspólnie działać, to się wspierać, a nie podstawiać nogi. 

🖤 Daje siłę, odwagę i pewność siebie, bo daje RZETELNĄ i PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ.  Mówią o nim, że to program, który ZMIENIA WSZYSTKO. To 10 tygodni szkoleń MASTERCLASS, cały semestr poświęcony tworzeniu biznesu opartego na rękodziele.

 

PREMIERA KURSU już 27 GRUDNIA

Jak każda bezcukrowa premiera, to również będzie święto, podczas którego zaprosimy Was na kolejne, DARMOWE, merytoryczne szkolenie, pełne bezcukrowej wiedzy :) Już dzisiaj można się zapisać na listę oczekujących na DYCHĘ. Zapis na listę nie obliguje oczywiście do zakupu kursu, ale daje Wam pewność, że nic Was nie ominie. Ani totalnie darmowe szkolenie na start, ani super promka na premierę kursu. 

 👉 KLIK 👉 https://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

#biznesbezcukru

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)


🌿🍃🌿 🍃🌿🌿


Pozdrawiam,
Karola

#biznesbezcukru