RĘKODZIELNICZA MARKA OSOBISTA - CZY WARTO?

RĘKODZIELNICZA MARKA OSOBISTA - CZY WARTO?

Czym jest rękodzielnicza marka osobista? Dlaczego warto budować rękodzielniczą markę osobistą?

W poniższym wpisie wyjaśniamy!

 

Marka osobista to marka, w której reputacja i rozpoznawalne nazwisko jest kluczem do budowania sukcesu. W prostych słowach oznacza to markę przypisaną do danej osoby.

 

My, jako twórcy rękodzieła jesteśmy więc taką marką właśnie, ponieważ:

  • Budujemy relacje z klientami oparte na zaufaniu do siebie, jako twórcy.
  • Budujemy renomę swojej marki, opartą na sobie – artyście wykonującym rękodzieło, a nie na samym produkcie.
  • Dążymy do tego, by nasze nazwisko, jak twórcy, było rozpoznawalne.
  • Bez nas nie ma naszych produktów.
  • Łączymy swoją wiedzę i umiejętności i tworzymy obraz siebie, jako eksperta w swojej dziedzinie.
  • Budujemy wizerunek swojej marki przez pryzmat swoich działań i łączymy ścieżkę zawodową ze swoim rozwojem osobistym.
  • Piszemy o swoich produktach: moje kolczyki, moja czapka, zaprojektowane przeze mnie krzesło, wykonany przeze mnie szal.
  • Nasza osobowość jest naszym najlepszym sprzedawcą.
  • Gdy ludzie mówią o naszych produktach, mówią o nas: „te kolczyki wykonała Ania Nowak”, „tę sukienkę zaprojektował Jan Kowalski”.

 

To są właśnie cechy marki osobistej

Przyznajcie, że pasują jak ulał do marki handmade. O swoja markę osobistą naprawdę warto zadbać, ponieważ otoczenie naszego rękodzielniczego przedsięwzięcia, postrzega je przez pryzmat naszych działań. Nasi klienci, kontrahenci, pośrednicy i konkurencja nie oceniają nas patrząc tylko na nasze produkty, wykonanie, pomysły, styl i używane przez nas materiały. Oni wszyscy budują w sobie opinię o naszej marce na podstawie wszystkich podejmowanych przez nas działań. Można by się więc pokusić o stwierdzenie, że wizerunek naszej marki handmade jest składową wielu detali. A ponieważ marka handmade jest zwykle marką osobistą, bardzo ważne jest, aby na każdym kroku mieć na uwadze to, że wszystko, co robimy, będzie miało wpływ na to, jak postrzegają ją klienci.

 

Wszystko więc ma wpływ na WIZERUNEK naszej marki:

Wizerunek firmy (ang. Corporate Image) – wyobrażenie o firmie istniejące w bezpośrednim otoczeniu, głównie u klientów, obejmujące zbiór pozytywnych skojarzeń wywoływanych przy usłyszeniu firmy lub ujrzeniu jej znaku graficznego.

 

Dlaczego warto budować rękodzielniczą markę osobistą?

  • Bo mając silny brand osobisty, budujemy od samego początku zaufanie klientów, łatwiej też jest je „zaskarbić” u tych zupełnie nowych odbiorców. Jeśli za naszą rękodzielniczą firmą, będziemy stać MY, jako artyści – specjaliści, nie będziemy musieli udowadniać nikomu, że jesteśmy ekspertem w swojej dziedzinie i znamy się na tym, co robimy.
  • Silna marka osobista jest często wspominana w mediach, co oznacza, że dzięki niej łatwiej nam prowadzić czytelny PR. Takie wzmianki są nie tylko źródłem cennych linków zewnętrznych, ale również są powodem, dla którego prestiż naszej marki stale rośnie.
  • Jeśli będziemy mieć silną markę osobistą, klienci nie będą się z nami targować, nasza cena przestanie być zaporą, a wręcz przestanie się liczyć.
  • Mając zaufanie klientów i wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie, będziemy w stanie wytyczać trendy.
  • Kontakty biznesowe okazują się skuteczniejsze a nawiązywanie współpracy z innymi markami znacznie łatwiejsze, jeśli za naszą firmą rękodzielniczą stoi silny brand osobisty.
 
Budując z głową, konsekwentnie rękodzielniczą markę osobistą, dbając o to, by była autentyczna, zyskujemy naprawdę solidne narzędzie do konkurowania na rynku. Bardzo warto poświęcić temu procesowi czas i uwagę. Naprawdę!
 
 
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat budowania własnej marki, w kontekście biznesowym, polecamy Wam dwa e-booki na start:
 
 
oraz
 
 
 

 Polecamy gorąco :)