PO CO STRZĘPIĆ JĘZYK?

PO CO STRZĘPIĆ JĘZYK?

Czy w Waszych głowach czasami rodzi się takie pytanie: "Po co się produkować, pisać wyczerpujące posty, skoro tego i tak nikt nie czyta?"

Dziś chcemy opowiedzieć Wam troszkę o komunikacji. A konkretniej o sile komunikacji.
Zaczniemy od krótkiego, ale bardzo bardzo trafnego stwierdzenia, autorstwa Piotra Bałtroczyka:

"Jeśli włosy są ładne, to nie musi być ich k#*^@!a dużo!"

 

Podobnie jest z produkowanymi przez nas treściami i komunikacją :)

No bo zobaczcie... Jeśli w internecie jest więcej sklepów online, niż jesteśmy w stanie policzyć, to to znaczy, że kilkakrotnie więcej od ilości tych sklepów, jest w kanałach komunikacji online przeróżnych treści (bo przecież każda marka produkuje jakieś treści każdego dnia).

 

A to znaczy, że jeśli nasi klienci mają nas "wyłapać" z tego tłumu, to musimy COŚ zrobić inaczej niż reszta, by klienci nas zauważyli. Coś musimy zrobić LEPIEJ.


Potrzebujemy zatem naszego własnego sposobu na komunikację, na to, aby stać się marką i produktem ZAUWAŻALNYM w cyberprzestrzeni.


Do tego potrzebujemy 2 rzeczy:

 

1. Prawidłowo przeprowadzonej analizy klienta idealnego (aby wiedzieć CO pisać)

oraz:

2. Wiedzy o tym, jak można tworzyć treści w stylu naszej marki, a nie w stylu wszystkich marek online (aby wiedzieć JAK do tego klienta pisać, by nas zauważył).


Jeśli nie przeanalizujemy tych dwóch obszarów, to i tak cała komunikacja będzie taka-sama-jak-wszędzie-indziej. Zleje się z tłumem.
Np. jeśli opis marki skomponowany jest tak, że w miejsce nazwy firmy można by wstawić każdą inną nazwę i nie będzie różnicy, to jak możemy oczekiwać, że to właśnie NAS zapamiętają klienci i że to MY zapiszemy się w ich pamięci. Nie możemy!

Zobaczcie: "PiLLow Design to marka biżuterii ślubnej, tworzonej z pasją i sercem, z najwyższej jakości materiałów. Nasza biżuteria jest unikatowa, ma wyjątkowy design i jest tworzona w 100% ręcznie dla każdej z Was. Mamy wieloletnie doświadczenie i zmysł artystyczny, który sprawia, że każda Panna Młoda w naszej biżuterii, poczuje się pięknie".

Choć sam opis marki nie brzmi źle... to w miejsce nazwy naszej marki można wstawić JAKĄKOLWIEK inną markę biżuteryjną... i też będzie ok.
Ale choć ten opis brzmi ok, to nie ma w nim NIC charakterystycznego! Jest miałko i nijako tako...

Ale my naszą markę opisujemy tak:"PiLLow Design to marka designerskiej biżuterii ślubnej, skrojonej i szytej na miarę. Pasja tworzenia i miłość do projektowania sprawiły, że w 2009 roku powołałyśmy do życia autorską pracownię biżuterii ślubnej z efektem WOW. Dedykujemy ją Pannom Młodym poszukującym dodatków wychodzących poza klasyczny kanon ślubny".

I ten opis już nie brzmi jak "wszystkie inne". Da się go zapamiętać i przypisać naszej marce, bo wyróżnia się z tłumu.


I do takiej jakości w tworzeniu treści należy dążyć!

 

Bo to właśnie jakość (nie ilość) będzie szła w parze z siłą przekazu.


Komunikaty nie muszą być mega długie czy tworzone z iście literackim polotem. Najlepsza komunikacja to ta, która jest prosta, zrozumiała i która interesuje naszych klientów idealnych. Jeśli będziemy wiedzieć co pisać oraz w jaki sposób pisać do odbiorcy, to mogą wystarczyć tylko dwa słowa, by komunikat był skuteczny.

O dobrej komunikacji z klientami idealnymi, o komunikacji, która flirtuje z nimi i buduje relacje, możecie posłuchać oglądając zapis wideo ze szkolenia merytorycznego, które było transmitowane 18.05.2023 z okazji premiery II edycji kursu SŁOWA MAJĄ MOC. Nagranie będzie dostępne do 29.05.2023 w naszej grupie na FB. 


W szkoleniu była mowa o tym, czym jest ten flirt z klientem i na czym konkretnie polega, dlaczego więzi są ważne i jak je nawiązywać, jakie są 3 fazy budowania relacji z klientami i co jest naszym najsilniejszym orężem w tym wszystkim.
Było też o lejku sprzedażowym i ścieżce klienta oraz troszkę o algorytmach, acz w innym ujęciu, niż się spodziewacie ;)
Opowiedziałyśmy także o tym, jaki największy błąd można popełnić w komunikacji z klientami i jak go uniknąć :)


Temat szkolenia: "Bezcukrowy przepis na komunikację, która buduje relacje z klientem idealnym"

 

Uzyskacie 25% zniżki na wszystkie nasze podręczniki, korzystając z kodu rabatowego: SMMEDYCJA2


Sprzedaż kursu, zniżka na e-booki oraz dostęp do tego nagrania trwa do 29.05.2023 do północy

 

ZAPRASZAMY, NIE PRZEGAPCIE :)