NIGDY NIE PORÓWNUJ SIĘ Z INNYMI!

NIGDY NIE PORÓWNUJ SIĘ Z INNYMI!

NIGDY nie porównujmy się z innymi markami na podstawie tego, co widzimy w ich social mediach... Pod groźbą pręgierza!


Fajny wątek pojawił się ostatnio pod jednym z naszych wpisów na FB. W dyskusji pod postem pewna rękodzielniczka zwróciła uwagę, że jej konkurencja wrzuca na IG same sprzedażowe, ma duże zaangażowanie pod postami oraz dużą sprzedaż i zapytała, jak to się ma do profili, które stawiają na przemyślany kontent i nie mają takiego zaangażowania.

Well, musimy pamiętać, że my, jako obserwatorzy, jesteśmy w stanie zobaczyć WYŁĄCZNIE "front end" tej marki, czyli to, co widzą jej klienci.
Nie mamy natomiast dostępu do informacji, do tego, co ta marka robi na zapleczu, by promować swoje produkty...


Tak naprawdę to my nie wiemy wielu rzeczy:

 

  • nie wiemy czy i ile reklam zamieszcza dana marka oraz jakie są to reklamy
  • nie wiemy z kim współpracuje i na jakich zasadach
  • nie wiemy czy korzysta z afiliacji
  • nie wiemy czy korzysta ze współpracy z influencerami
  • nie wiemy czy ma program lojalnościowy dla stałych klientów
  • nie wiemy jakim dysponuje budżetem reklamowym
  • nie wiemy na co wrażliwy jest jej klient idealny
  • nie wiemy co ta marka wie o swoich klientach i jak wykorzystuje tę wiedzę
  • nie wiemy w końcu, KTÓRY ETAP LEJKA SPRZEDAŻOWEGO OBSŁUGUJE KANAŁ KOMUNIKACJI, DO KTÓREGO SIĘ PORÓWNUJEMY!

 

Warto uświadomić sobie, że lejek sprzedażowy, to jest proces, który ma kilka etapów i kilka poziomów i w zależności od poziomu i etapu lejka, INACZEJ komunikujemy się z naszymi klientami. 

Czyli w zależności od etapu lejka, my serwujemy naszym klientom inny rodzaj treści do skonsumowania.
Praca nad klientami w lejku sprzedażowym, to nic innego, jak NAWIGOWANIE ruchem klientów w kierunku, na którym NAM zależy (a ten kierunek również może się zmieniać, bo przecież cele możemy mieć różne). Warto również pamiętać, że lejek sprzedażowy ewoluuje - ciągle zmienia się w czasie i na te zmiany także musimy być wyczuleni, by móc na nie odpowiednio zareagować i skorygować swoją komunikację.

Odnośnie zagadnienia lejka sprzedażowego bardzo serdecznie polecamy Wam nasz wcześniejszy wpis blogowy, przeczytajcie koniecznie: LEJEK SPRZEDAŻOWY MARKI HANDMADE

Natomiast więcej odnośnie tworzenia wartościowych treści, które budują relacje i oczarowują klientów przeczytacie TUTAJ