KOMU SPRZEDAJĘ, CZYLI DLACZEGO WIEDZA O KLIENCIE IDEALNYM JEST KLUCZOWA DLA BIZNESU HANDMADE?

KOMU SPRZEDAJĘ, CZYLI DLACZEGO WIEDZA O KLIENCIE IDEALNYM JEST KLUCZOWA DLA BIZNESU HANDMADE?

Jak sprzedawać rękodzieło? Co zrobić, aby produkty handmade przestały zalegać w szufladzie? Od czego zacząć budowanie strategii swojej marki rękodzielniczej?

Te pytania rękodzielnicy zadają NAJCZĘŚCIEJ. Ich największym problemem jest zwykle to, że rękodzieło się im nie sprzedaje. W takiej sytuacji rękodzielnik, zwykle szuka kolejnych i kolejnych kanałów sprzedaży - nowa galeria, nowy pośrednik, a może Allegro, a może Etsy, a może jakieś targi, a może giełdy minerałów, a może kiermasze... a najlepiej WSZYSTKO NA RAZ!

Takie działanie wydaje się logiczne. Im więcej kanałów sprzedaży, tym więcej sprzedaży, prawda?

 

Otóż NIE!

 

Gdyby tak było, prowadzenie każdego biznesu, byłoby pestką. Wystarczyłoby bowiem wymyślić jakiś produkt, a potem jedynie wystawić go wszędzie, gdzie się da. I już. Gotowe.

Wszyscy jednak wiemy, że tak się nie dzieje, a rozwój biznesu postępuje powoli, często latami. Ten czas jest tak długi dlatego, że wielu z nas uczy się swojego rynku i swojego klienta właśnie latami i dopiero, gdy już wiemy o nim wszystko - wtedy zaczyna się sprzedaż, wtedy biznes zaczyna rozkwitać. 

Dopiero gdy przedsiębiorca rękodzielnik zrozumie swojego klienta idealnego, jego potrzeby i problemy, pozna jego specyfikę, nauczy się schematów jego zachowań, preferencji, wtedy będzie w stanie serwować mu produkty, których ten potrzebuje. Produkty, które będzie kupował i po które będzie wracał.

Mało tego, dopiero wtedy będzie w stanie ułożyć strategię swojej marki, która będzie skuteczna, bo tylko wtedy będzie miał wszystkie informacje niezbędne do tego, aby stworzyć niezbędne elementy tej strategii - oprócz odpowiedniego produktu (który zaspokoi potrzeby KLIENTA IDEALNEGO), stworzy komunikację wizualną, na którą dobrze zareaguje KLIENT IDEALNY, fotografie, które przyciągną oko KLIENTA IDEALNEGO, komunikaty pisane zrozumiałym językiem dla KLIENTA IDEALNEGO. Wybierze te targi i te wystawy, na które chodzi jego KLIENT IDEALNY i podejmie takie współprace biznesowe, które będą pozytywnie odebrane przez jego KLIENTÓW IDEALNYCH!

 

I WTEDY ZACZNIE SPRZEDAWAĆ, NIE WCZEŚNIEJ

 

Nawet najlepiej ułożona strategia biznesu handmade nie pomoże, jeśli rękodzielnik nie wie komu sprzedawać. To jest prosta ale nieco okrutna prawda. Mało tego. Nieprawidłowe określenie grupy docelowej pociągnie za sobą negatywne konsekwencje w kolejnych strategicznie ważnych obszarach budowania marki - w kreacji stylu marki, w analizie konkurencji, w konstrukcji oferty, w wycenie, w doborze kanałów komunikacji i form komunikatów, w ułożeniu lejków sprzedażowych, w skuteczności promocji, w obsłudze posprzedażowej, w budowaniu zaangażowanej społeczności i tak dalej...

 

JAK WIĘC ZDEFINIOWAĆ KLIENTA IDEALNEGO POPRAWNIE?

 

Aby to zrobić należy przede wszystkim zrozumieć, że wiedza o KI to wiedza-klucz do sukcesu. Ponadto trzeba odpowiedzieć na szereg DOBRZE postawionych pytań, by móc stworzyć pełny profil klienta idealnego, by dowiedzieć się co go kręci a co wkurza, jakie są jego potrzeby, marzenia, lęki oraz motywacje zakupowe i życiowe. Dobrze przeprowadzona analiza klienta idealnego pozwoli spojrzeć na Wasze marki jego oczami i przez pryzmat jego emocji. Dzięki temu będziecie w stanie zdefiniować punkty styku marka-klienyt i opracować skuteczną komunikację prowadzącą do wymiernych efektów, których przecież wszyscy oczekujemy ;)

Powyższe wnioski, to ponad dekada naszego doświadczenia w budowaniu naszej własnej marki, opartej na produkcie handmade. Budowaniu jej od zera i rozwijaniu własnymi siłami do dziś. A dziś PiLLow Design jest rozpoznawalna w całej Polsce i przynosi stałe zyski.

I teraz pytanie, skąd właściwie wiemy, że tak faktycznie jest? Skąd wiemy, że to nie przypadek, że PiLLow Design się tak rozwinęła?

Wiemy to, bo sklonowałyśmy tę wiedzę i skutecznie zastosowałyśmy ponownie, powołując do życia projekt Biznes bez Cukru, który od samego początku istnienia przyciąga masę klientów i prosperuje z powodzeniem.

Ale żeby było jasne - to wszystko nie wydarzyło się magicznie, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, to wszystko była żmudna, wielogodzinna praca, często wyczerpująca. Ale była to praca wykonana w dobrym kierunku i nie poszła na marnie. W efekcie zatem, była to praca, której zobaczyłyśmy pozytywne, wymierne efekty. Tak właśnie działa dobrze wdrożona wiedza o swoim kliencie idealnym!

 

CZY MOŻNA SIĘ TEGO NAUCZYĆ?

 

Oczywiście! Skąd czerpać wiedzę? Przede wszystkim z rzetelnych i polecanych źródeł. Jednym z takich źródeł niewątpliwie są nasze autorskie materiały edukacyjne - e-booki i kursy biznesowe, w których zawarłyśmy wiedzę popartą praktyką i doświadczeniem i sprofilowałyśmy ją pod branżę handmade.

Jeśli chcecie sprawnie i kompleksowo samodzielnie przeprowadzić analizę klienta idealnego oraz jak zadbać o pozostałe strategiczne obszary marki handmade, polecamy Wam w szczególności kurs BIZNESOWY KOMPAS MARKI HANDMADE, który jest w sprzedaży do 12.01.2025.

 

BIZNESOWY KOMPAS MARKI HANDMADE

 

BEZCUKROWY KOMPAS MARKI HANDMADE to jest MEGAKurs! Nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również metodycznym. Łączy teorię podaną prostym językiem w lekcjach wideo z praktycznymi wskazówkami w workbookach i wsparciem na żywo w grupie.

  • To kurs, który zmienia wszystko! Krok po kroku pokazuje, co trzeba zrobić, aby zbudować markę rękodzielniczą, która jest stabilna i dochodowa.
  • To kurs - kombo, bo obejmuje wszystkie, strategicznie ważne zagadnienia budowanie biznesu opartego na rękodziele. Nie odpowiada na jeden problem... Odpowiada na wszystkie główne problemy, z jakimi spotykają się rękodzielnicy w przedsiębiorczej codzienności!
  • W dodatku jest to kurs podany w prostej formie nagrań wideo, prostym i zrozumiałym językiem z przykładami rękodzielniczymi.
  • W pakiecie z kursem otrzymujecie aż 8 tygodni naszego osobistego wsparcie podczas spotkań mentoringowych na żywo w grupie kursowej oraz pakiet workbooków do pracy własnej, zawierających praktyczne ćwiczenia i wskazówki dotyczące strategicznych obszarów marki.
  • Wraz z kursem, jako bonus, do dyspozycji otrzymujecie również dostęp do nagrań 8 webinarów tematycznych i 2 bestsellerowych e-booków: Ściąga z Bezcukrowej Dychy oraz Workbooka do Ściągi.
  • Kurs omawia konkretne kroki do zrobienia od A do Z, wyjaśnione prostym językiem i podane we właściwej kolejności.
  • Jest adekwatny dla każdej techniki rękodzieła, niezależnie od tego, na jakim etapie budowania marki jesteś.
  • Kurs jest intuicyjny i oparty w polskich realiach rynku handmade.
  • Stworzony przez rękodzielniczki dla rękodzielników.

 

Czego chcieć więcej? Nic tylko brać :) Pełny opis oferty możecie sprawdzić, klikając dowolny poniższy obrazek:

 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

 

#biznesbezcukru

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)