KOMU SPRZEDAJĘ, CZYLI DLACZEGO WIEDZA O KLIENCIE IDEALNYM JEST KLUCZOWA DLA BIZNESU HANDMADE?

KOMU SPRZEDAJĘ, CZYLI DLACZEGO WIEDZA O KLIENCIE IDEALNYM JEST KLUCZOWA DLA BIZNESU HANDMADE?

Jak sprzedawać rękodzieło?
Co zrobić, aby produkty handmade przestały zalegać w szufladzie?
Od czego zacząć budowanie strategii swojej marki rękodzielniczej?

 

Te pytania rękodzielnicy zadają NAJCZĘŚCIEJ. Ich największym problemem jest zwykle to, że rękodzieło się im nie sprzedaje. W takiej sytuacji rękodzielnik, zwykle szuka kolejnych i kolejnych kanałów sprzedaży - nowa galeria, nowy pośrednik, a może Allegro, a może Etsy, a może jakieś targi, a może giełdy minerałów, a może kiermasze... a najlepiej WSZYSTKO NA RAZ!

Takie działanie wydaje się logiczne. Im więcej kanałów sprzedaży, tym więcej sprzedaży, prawda?

 

Otóż NIE!

 

Gdyby tak było, prowadzenie każdego biznesu, byłoby pestką. Wystarczyłoby bowiem wymyślić jakiś produkt, a potem jedynie wystawić go wszędzie, gdzie się da. I już. Gotowe.

Wszyscy jednak wiemy, że tak się nie dzieje, a rozwój biznesu postępuje powoli, często latami. Ten czas jest tak długi dlatego, że wielu z nas uczy się swojego rynku i swojego klienta właśnie latami i dopiero, gdy już wiemy o nim wszystko - wtedy zaczyna się sprzedaż, wtedy biznes zaczyna rozkwitać. ????????????

Dopiero gdy przedsiębiorca rękodzielnik zrozumie swojego klienta idealnego, jego potrzeby i problemy, pozna jego specyfikę, nauczy się jego schematów zachowań, preferencji, wtedy będzie w stanie serwować mu produkty, których ten potrzebuje. Produkty, które będzie kupował i po które będzie wracał.

Mało tego, dopiero wtedy będzie w stanie ułożyć strategię swojej marki, która będzie skuteczna, bo tylko wtedy będzie miał wszystkie informacje niezbędne do tego, aby stworzyć niezbędne elementy tej strategii - oprócz odpowiedniego produktu (który zaspokoi potrzeby KLIENTA IDEALNEGO), stworzy komunikację wizualną, na którą dobrze zareaguje KLIENT IDEALNY, fotografie, które przyciągną oko KLIENTA IDEALNEGO, komunikaty pisane zrozumiałym językiem dla KLIENTA IDEALNEGO. Wybierze te targi i te wystawy, na które chodzi jego KLIENT IDEALNY i podejmie takie współprace biznesowe, które będą pozytywnie odebrane przez jego KLIENTÓW IDEALNYCH!

 

I WTEDY ZACZNIE SPRZEDAWAĆ, NIE WCZEŚNIEJ

 

Nawet najlepiej ułożona strategia biznesu handmade nie pomoże, jeśli rękodzielnik nie wie komu sprzedawać?

E-book "KLIENT IDEALNY w pytaniach i odpowiedziach" zawiera po pierwsze dobrze postawione pytania, a po drugie, odpowiedzi, które bez wątpienia pomogą zrozumieć, po co jest potrzebna bardzo, bardzo dokładna analiza klienta idealnego, jak jej dokonać i co z nią zrobić.

Tych 30 odpowiedzi, to ponad dekada naszego doświadczenia w budowaniu marki opartej na produkcie handmade. Budowaniu jej od zera i rozwijaniu własnymi siłami do dziś. A dziś PiLLow Design jest rozpoznawalna w całej Polsce i przynosi stałe zyski.

 

I teraz pytanie, skąd właściwie wiemy, że ta wiedza działa, że to nie przypadek, że PiLLow Design się tak rozwinęła?

Wiemy to, bo sklonowałyśmy tę wiedzę i skutecznie zastosowałyśmy ponownie, powołując do życia projekt Biznes bez Cukru, który od samego początku istnienia przyciąga masę klientów i prosperuje z powodzeniem.

I oczywiście, że to wszystko nie wydarzyło się magicznie, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, to wszystko była żmudna, wielogodzinna praca, często wyczerpująca. Ale była to praca wykonana w dobrym kierunku i nie poszła na marnie. W efekcie zatem, była to praca, której zobaczyłyśmy pozytywne, wymierne efekty.

 

TAK WŁAŚNIE DZIAŁA DOBRZE WDROŻONA WIEDZA O SWOIM KLIENCIE IDEALNYM!

 

Na koniec chcemy Wam przypomnieć, że co tydzień macie możliwość zadania nam pytania z zakresu strategii, sprzedaży i promocji rękodzieła, w ramach sesji pytań i odpowiedzi LIVE, na których widzimy się w każdą środę o godzinie 19:30 na naszym Fanpage. Na Wasze pytania zawsze odpowiadamy na żywo, podczas trasmisji :)

Jeśli chcecie obejrzeć archiwalne zapisy naszych sesji Q&A, w tym celu zajrzyjcie na nasz kanał na YouTube, o TUTAJ

 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

 

#biznesbezcukru

 

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)