CZY MACIE KLIENTÓW Z POLECENIA?

CZY MACIE KLIENTÓW Z POLECENIA?

CO ZROBIĄ KLIENCI Z POLECENIA, ZANIM DOKONAJĄ ZAKUPU W WASZYM SKLEPIE?

CO JEST PIERWSZYM SYGNAŁEM TEGO, ŻE JESTEŚCIE NA DOBREJ DRODZE DO BUDOWANIA SWOJEJ MARKI HANDMADE?

Budowanie marki handmade bardzo czesto przypomina przeprawę przez błotnisty teren. Idzie się ciężko, ślady szybko się zacierają a człowiek często się zastanawia, czy to, co robi ma sens. Często też w tym procesie zastanawiamy się, czy to, co robimi, daje jakiekolwiek efekty. 

 

Właśnie dlatego dzisiaj przychodzimy do Was z tematem klientów z polecenie, bo jednym z sygnałów, że jesteśmy na dobrej drodze budowania marki handmade, są właśnie zamówienia z polecenia.


❤ Wiecie, jak to działa, Wasz zadowolony klient, szepcze słówko swojemu znajomemu i tym sposobem zyskujecie nowego klienta. To jest jasne i każdy z nas słyszał w swoim życiu choć raz, że marketing szeptany, to jeden z najlepszych marketingów ever i my się oczywiście tutaj na bezcukrze, w 100% zgadzamy z tym twierdzeniem.

Jest jednak pewne "ale" o którym się nie mówi i o tym "ale" właśnie dzisiaj opowiemy Wam w kilku słowach.


Otóż może tego nie wiecie, ale nawet klient, któremu polecono Wasze rękodzieło, zanim się z Wami skontaktuje, zanim cokolwiek kupi, najpierw bardzo dokładnie sprawdzi, kim właściwie jesteście.
Każdy nowy klient, nawet ten z polecenia, zechce zweryfikować otrzymane informacje o Waszej marce, a ponieważ ma do swojej dyspozycji bardzo pomocne narzędzie w postaci internetu, samodzielnie i bez wysiłku przeprowadzi mini „śledztwo” o Was, Waszych produktach i Waszych dokonaniach.


I im droższe jest Wasze rękodzieło, tym to śledztwo będzie dokładniejsze. Dziś klienci przed zakupami, bardzo często mówią "sprawdzam", ponieważ sieć jest zwyczajnie zalana produktami marnej jakości, opakowanymi w ładne, marketingowe "piórka", za którymi nie stoi absolutnie nic. Pewnie się nie pomylimy pisząc, że każdy, kto czyta ten artykuł choć raz kupił sobie coś online, co miało być fantastyczne, a przyszła fantastyczna... kupa...


❤ Właśnie dlatego, jako rękodzielnicy budujący swoje marki handmade, powinniśmy bardzo dokładnie przemyśleć cały proces ich budowania i skupiać się szczególnie mocno tam, gdzie będą nas sprawdzali nasi przyszli klienci.

Brzmi logicznie, prawda?


❤ Na co więc powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, aby nie tracić tych cennych klientów z polecenia. Co robić, aby klienci z polecenia, sami zaczynali nas dalej polecać?


❤ ❤ ❤ Łapcie kolejny bezcukrowy przepis na dobry biznes handmade budowany poprzez solidną markę rękodzielniczą.

Tym razem jest to czeklista obszarów, które najczęściej biorą pod lupkę nowi klienci, nawet ci przybywający do Was z polecenia. Enjoy!


Domena, czyli Wasz internetowy adres


Zerknijcie na swoją główną stronę...jaki ma adres? Czy adres strony wygląda rzetelnie i poważnie? Bo jeśli Wasz adres internetowy wciąż przypomina taki: anulkirobutkizserca.bloog.pl, to czas najwyższy go zmienić.
O ile tego typu adresy internetowe dobrze służą blogom typowo hobbystycznym, prywatnym, o tyle, jeśli budujecie biznes na bazie swojego hobby, to ten adres powinien brzmieć zwyczajnie bardziej profesjonalnie.
Powinien on już na etapie wpisywania linku w wyszukiwarce, mówić o Was i Waszym rękodziele – jestem profesjonalistą, to jest sklep na serio.


Wygląd strony internetowej


Nie tylko powinien być spójny z Waszą komunikacją wizualną. Powinien ponadto sprzyjać podtrzymywaniu więzi i budowaniu relacji z Waszymi klientami. Nawigacja strony powinna być przyjazna i intuicyjna, a jej układ przyjemny dla oka.


Czy zakładka "O MNIE" oraz strona z danymi do kontaktu są umieszczone w miejscu, które gwarantuje to, że klient szybko je znajdzie?


Czy też może trzeba się oszukać tych informacji?
Jak wygląda ta zakładka, czy stanowi odpowiednia wizytówkę dla Waszego rękodzieła? Czy po lekturze tej zakładki klient będzie przekonany, że trafił w dobre ręce?


Czy wiadomo, w czym się specjalizujecie?


Czy na Waszej stronie internetowej znajdują się informacje i przytoczone przykłady, świadczące o tym, że jesteście specjalistą w danej dziedzinie? Czy informacje te są napisane językiem zrozumiałym dla Waszego klienta?


Czy wiadomo, jaki problem rozwiązujecie? Jaką potrzebę zaspakajacie?


Co wyróżnia Was od konkurencji? Czy aby na pewno po wejściu na Waszą stronę, klient ma wrażenie – woow, tego jeszcze nie widziałem? Czy też ma raczej wrażenie, że oto trafił na kolejną stronę, na której wszystkiego jest pełno, nie ma ładu i składu, prezentacja produktu kuleje, a w dodatku są to rzeczy, które widzi się wszędzie (od allegro przez internetowe galerie z rękodziełem po olx), a w co najmniej połowie z tych miejsc, te same rzeczy są tańsze?


Czy Wasze fotografie na pewno pracują na korzyść Waszej marki?


Bo one w końcowym rozliczeniu, mają bardzo mocny wpływ na to, czy klient zdecyduje się na zakup przez internet.


Czy macie coś ciekawego do powiedzenia w swojej dziedzinie i czy opowiadacie o tym w postach lub artykułach?


Jak wygląda Wasz blog, jakie treści w nim zamieszczacie?


Jak wyglądają Wasze profile na portalach społecznościowych?


Czy są spójne ze stroną i blogiem? Czy jesteście aktywni w tych mediach i prowadzicie dialog ze swoimi potencjalnymi klientami?


❤ To wszystko składa się na to, czy klient, który wpadnie do Was z polecenia, odniesie w pierwszym kontakcie dobre wrażenie, które zaskutkuje zaufaniem i w rezultacie sprzedażą. To są jednocześnie bardzo ważne elementy wizerunku marki rękodzielniczej, dlatego bardzo Was zachęcamy do tego, aby je sobie jak najszybciej przeanalizować i tam, gdzie trzeba doszlifować ❤

Mamy nadzieję, że ten artykuł pokazał Wam, jak ważne jest to, aby swoją markę rękodzielniczą budować uważnie, mając cały czas na uwadze to, w jaki sposób patrzą na nas nasi klienci.

Na koniec polecamy Wam nasze pozostałe artykuły, naprawdę tego bloga warto sobie przeczytać od deski do deski. 

Polecamy Wam również nasze e-booki, bo są to pozycje pełne praktycznej wiedzy, sprofilowanej pod produkt rękodzielniczy.

 

"KLIENT IDEALNY W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH"

Ten podręcznik zawiera po pierwsze dobrze postawione pytania, a po drugie, odpowiedzi, które bez wątpienia pomogą zrozumieć, po co jest potrzebna bardzo, bardzo dokładna analiza klienta idealnego.
Z niego również dowiesz się, jak jej dokonać.
Dowiesz się KIM JEST Twój klient idealny i jakie znaczenie dla Twojego biznesu handmade, ma dokładna wiedza o nim. Dowiesz się też, co robić z tą wiedzą.
W nim znajdziesz wiadomości o tym, jak sprzedawać rękodzieło, co zrobić, aby Twoje produkty przestały zalegać w szufladzie i od czego zacząć budowanie strategii swojej marki rękodzielniczej.
Popatrzysz na swoją markę oczami ludzi, którzy kupują Twoje produkty i nauczysz się wykorzystywać wiedzę o nich.

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
https://bit.ly/EbookKLIENTIDEALNY
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

"PRODUKT W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH"

To kopalnia wiedzy o tym, co właściwie sprzedajesz swoim klientom.
Przeczytasz, czym właściwie jest Twój produkt i jak na niego patrzą Twoi klienci idealni.
Dowiesz się, co jest ważne w projektowaniu, pakowaniu i prezentacji rękodzieła i co wpływa na jego wartość w oczach klienta NAJBARDIZEJ.
Z lektury tego e-booka dowiesz się, z czego składa się dobrze zaprojektowana kolekcja, dlaczego sam produkt to zdecydowanie za mało i co sprawia, że klienci nie tylko kupują nasze rękodzieła, ale się w nich zakochują!
Przeczytasz od czego zacząć projektowanie nowej kolekcji, z jakich elementów się ona powinna składać i dlaczego kolekcje są tak dla nasz ważne.
Dowiesz się, na czym polega strategia product launch (premiery) rękodzieła i jak ją przeprowadzić oraz jak sprzedawać drogie rękodzieło.

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
https://bit.ly/EbookPRODUKT
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

"ZAPROJEKTUJ SWOJE TREŚCI, NIE TYLKO KOLEKCJE"

To jest dopiero skarbnica wiedzy!
Bo to właśnie z tego e-booka dowiesz się, jak właściwie się komunikować ze swoimi klientami!
Przeczytasz o tym, JAK OCZAROWYWAĆ KLIENTÓW, aby zacząć budować z nimi więzi, nie będąc copywriterem i PO CO WŁAŚCIWIE SĄ TE WIĘZI, JAKIE treści serwować na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego i jak za ich pomocą nie tylko oczarowywać klientów, ale również sprawiać, aby nie mogli się oni od naszych treści oderwać? I dlaczego to ważne, aby tak właśnie ich wciągać w nasz świat?
Skąd wiedzieć, CO i KIEDY publikować, jak dobierać kanały komunikacji i co puszczać którym kanałem?
Dowiesz się, dlaczego się mówi, że to KORZYŚCI sprzedają i jakie to ma dla nas znaczenie, KTO w tej całej komunikacji jest NAJWAŻNIEJSZY i dlaczego, skąd wiedzieć CO KOCHAJĄ nasi klienci, a czego nie lubią (a co za tym idzie, o czym warto, a o czym nie warto pisać)?
Skąd brać SPRAWDZONE tematy na treści, takie które na pewno ZAINTERESUJĄ naszych klientów, JAK tworzyć dobre OPISY i o czym pamiętać przy dobrych FOTOGRAFIACH, nawet jeśli do dyspozycji mamy tylko telefon?
Jak NAWIGOWAĆ klientów za pomocą treści od pierwszego kontaktu, po zakupy i po kolejne zakupy, jak w praktyce wygląda CAŁY PROCES KOMUNIKACJI (i dlaczego to jest PROCES) oraz CO, GDZIE i KIEDY należy publikować, aby klienci nie mogli się nam oprzeć? I jakie to ma dla nas znaczenie?
JAK na naszą markę patrzą NASI klienci - i co widzą?
JAK pisać, aby klientom zapalała się w głowie lampeczka "chcę więcej", co robić, aby treści serwowane naszym klientom, nie brzmiały sztucznie, aby znaleźć w nich SWÓJ WŁASNY GŁOS?
JAK za pomocą treści przebijać się z tłumu i JAK być systematycznym w publikowaniu oraz co robić, gdy nie mamy już ani siły ani pomysłu na kolejny, dobry tekst.

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://bit.ly/TRESCI
⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

 

PE-TAR-DA!!

Te podręczniki są świetne i solidnie ryją beret!
 



❤ Trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia we środę o 19:30 na naszej kolejnej, cotygodniowej sesji Q&A ????

 


Ciao cukieraski!

Karolina i Gośka

 


#biznesbezcukru
#wsparciebezslodzenia

 

PRZYPNIJ SOBIE PINA