JAKIE SĄ PRAWDZIWE POWODY BRAKU SPRZEDAŻY RĘKODZIEŁA?
Problem braku sprzedaży lub niewystarczającej sprzedaży jest złożony. Mówcie, co chcecie, ale on jest ZAWSZE złożony.
Biznes to swoista maszyna złożona z trybów
Gdy jeden tryb w mechanizmie nie działa lub działa niewłaściwie, wszystkie inne działają niewłaściwie. Im wyżej w hierarchii jest ten tryb, tym gorzej działają wszystkie pozostałe. I tak, na przykład - jeśli mamy źle określonego klienta idealnego, to prawdopodobnie w naszej marce WSZYSTKO jest do zmiany/poprawy.
Nie ma sytuacji, w której zmienimy tylko jedną wadliwą rzecz i cała reszta będzie samoistnie uzdrowiona. Bo biznes to system naczyń połączonych, a my jako właściciele biznesu, nie mamy innego wyjścia, jak tylko nauczyć się mądrego działania biznesowego i wdrażać tą wiedzę sukcesywnie, wytrwale, małymi krokami, po jednej zmianie na raz, jednocześnie obserwując efekty.
Dlaczego ludzie nie kupują mojego rękodzieła?
- BRAK ROLEK
- NIEKORZYSTANIE Z TRENDÓW
- BRAK UMIEJĘTNOŚCI OBRÓBKI ZDJĘĆ
- BRAK UMIEJĘTNOŚCI EDYCJI WIDEO
- ZBYT WYSOKIE CENYBRAK REKLAM
- NIE KORZYSTANIE Z WSZYSTKICH SOCIAL MEDIÓW
- BRAK E-MAIL MARKETINGU
To nie są powody braku sprzedaży rękodzieła.
Najczęściej rękodzieło się nie sprzedaje, bo:
- NIE ROZUMIESZ, KIM JEST TWÓJ KLIENT
- NIE WIESZ, CZEGO ON POTRZEBUJE
- NIE POTRAFISZ MU TEGO ZAKOMUNIKOWAĆ
- OPOWIADASZ O SPRAWACH NIEISTOTNYCH DLA NIEGO
- ROBISZ ROLKI TAKIE, JAK INNI, ALE NIE WIESZ PO CO WŁAŚCIWIE JE ROBISZ
- ROBISZ TRENDY W SOCIAL MEDIACH...BO SĄ TRENDAMI ALE NIE MASZ NA NIE KONKRETNEGO POMYSŁU
- NIE MASZ PRZEMYŚLANEJ I SPÓJNEJ OFERTY
- NIE MASZ KONKRETNEGO STYLU
- SAM NIE WIESZ, CZEMU WŁAŚCIWIE LUDZIE MIELIBY KUPIĆ TWOJE RĘKODZIEŁO
- NIE ROZUMIESZ, CZYM JEST MARKETING
- NIE WIESZ, GDZIE NAJCHĘTNIEJ PRZEBYWA TWÓJ KLIENT I JAK ROBI ZAKUPY
- NIE MASZ SKLEPU ONLINE
- NIE MASZ LEJKÓW SPRZEDAŻOWYCH I NIE ROZUMIESZ, JAK DZIAŁAJĄ LEJKI
- MASZ RĘKODZIEŁO, KTÓREGO "NIKT NIE CHCE"
- NIE ZWRACASZ UWAGI NA TRENDY MODOWE I SPOŁECZNE LUB OPIERASZ SIĘ WYŁĄCZNIE NA JEDNYM TRENDZIE, NAWET JAK JUŻ PRZEBRZMIAŁ
- ZA TWOJĄ MARKĄ NIE STOI ŻADNA KONKRETNA IDEA, MISJA, WIZJA, PRZEZ CO NIE WIESZ SAMA W JAKIM KIERUNKU CHCESZ IŚĆ, A KLIENCI NIE ROZUMIEJĄ, PO CO MIELIBY Z TOBĄ OBCOWAĆ
- NIE POTRAFISZ JEDNYM ZDANIEM POWIEDZIEĆ CO, PO CO I DLA KOGO ROBISZ
- NIE MASZ STRATEGII CENOWEJ PRZEZ CO CENA STAJE SIĘ ARGUMENTEM DO KUPOWANIA, A NIE CZYNNIKIEM, KTÓRY JEST NATURALNYM ODZWIERCIEDLENIEM WARTOŚCI TWOJEGO RĘKODZIEŁA
- NIE WIESZ, JAKA JEST TWOJA OFERTA
- NIE ROZUMIESZ KANAŁÓW KOMUNIKACJI I SPRZEDAŻY, Z KTÓRYCH KORZYSTASZ
- JAK COŚ NIE DZIAŁA, NIE DOCIEKASZ DLACZEGO
- BRAKUJE CI CZASU LUB CHĘCI NA NAUKĘ I PRZEZ TO CZĘSTO REZYGNUJESZ Z DOBRYCH STRATEGII
- BRAK WYNIKÓW POWODUJE TWOJĄ FRUSTRACJĘ I REZYGNACJĘ, BRAKUJE CI CIERPLIWOŚCI W DZIAŁANIU
- NIE PATRZYSZ NA SWOJĄ MARKĘ, JAK NA MECHANIZM, SKUPIASZ SIĘ NA WYCINNKACH SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI, PREZ CO KAŻDY ELEMENT TWOJEGO BIZNESU DZIAŁA W ODERWANIU OD KOLEJNEGO, CO POWODUJE BAŁAGAN I BRAK SPÓJNEJ, PRZEMYŚLANEJ STRATEGII
- BRAKUJE CI WIEDZY CZYSTO SPRZEDAŻOWEJ I MASZ NEGATYWNY STOSUNEK DO SPRZEDAWANIA
- UWAŻASZ, ŻE PROBLEM Z BRAKIEM SPRZEDAŻY LEŻY W JEDNYM CZYNNIKU I SZUKASZ TAJEMNEGO SPOSOBU NA TĘ SPRZEDAŻ, PODCZAS GDY W 99,9% JEST TO PROBLEM, KTÓRY WYNIKA JEDNOCZEŚNIE Z WSZYSTKICH WYMIENIONYCH WYŻEJ PUNKTÓW
Który punkt jest Twój?
Niezależnie od tego, który problem jest dla Ciebie najtrudniejszy, pamiętaj, że co tydzień, w każdą środę o 19:30 masz okazję totalnie za darmo zadać nam pytanie dotyczące tego problemu podczas transmisji LIVE Q&A!
Jeśli masz ochotę przesłuchać jakie pytania padły dotychczas na sesjach Q&A, możesz obejrzeć zapisy nagrań na naszym kanale na YouTube. A jeśli chcesz zgłębić wiedzę strategiczną o różnych aspektach prowadzenia własnej marki handmade, to w naszym sklepie znajdziesz wypasione podręczniki biznesowe, dedykowane branży rękodzielniczej. Naszym zdaniem nigdzie nie znajdziesz bardziej wartościowych materiałów.
Przeczytaj także: WIDAĆ RUCH, ALE SPRZEDAŻY BRAK oraz DLACZEGO RĘKODZIEŁO SIĘ NIE SPRZEDAJE
Zapraszamy do buszowania w naszych płatnych i bezpłatnych zasobach :)
Życzymy Wam dobrego dnia!
Karolina & Gośka