JAKIE SĄ PRAWDZIWE POWODY BRAKU SPRZEDAŻY RĘKODZIEŁA?

JAKIE SĄ PRAWDZIWE POWODY BRAKU SPRZEDAŻY RĘKODZIEŁA?

Problem braku sprzedaży lub niewystarczającej sprzedaży jest złożony. Mówcie, co chcecie, ale on jest ZAWSZE złożony.

 

Biznes to swoista maszyna złożona z trybów

 

Gdy jeden tryb w mechanizmie nie działa lub działa niewłaściwie, wszystkie inne działają niewłaściwie. Im wyżej w hierarchii jest ten tryb, tym gorzej działają wszystkie pozostałe. I tak, na przykład - jeśli mamy źle określonego klienta idealnego, to prawdopodobnie w naszej marce WSZYSTKO jest do zmiany/poprawy.

Nie ma sytuacji, w której zmienimy tylko jedną wadliwą rzecz i cała reszta będzie samoistnie uzdrowiona. Bo biznes to system naczyń połączonych, a my jako właściciele biznesu, nie mamy innego wyjścia, jak tylko nauczyć się mądrego działania biznesowego i wdrażać tą wiedzę sukcesywnie, wytrwale, małymi krokami, po jednej zmianie na raz, jednocześnie obserwując efekty.

 

Dlaczego ludzie nie kupują mojego rękodzieła?

 

  • BRAK ROLEK
  • NIEKORZYSTANIE Z TRENDÓW
  • BRAK UMIEJĘTNOŚCI OBRÓBKI ZDJĘĆ
  • BRAK UMIEJĘTNOŚCI EDYCJI WIDEO
  • ZBYT WYSOKIE CENYBRAK REKLAM
  • NIE KORZYSTANIE Z WSZYSTKICH SOCIAL MEDIÓW
  • BRAK E-MAIL MARKETINGU


To nie są powody braku sprzedaży rękodzieła.


Najczęściej rękodzieło się nie sprzedaje, bo:

 

  • NIE ROZUMIESZ, KIM JEST TWÓJ KLIENT
  • NIE WIESZ, CZEGO ON POTRZEBUJE
  • NIE POTRAFISZ MU TEGO ZAKOMUNIKOWAĆ
  • OPOWIADASZ O SPRAWACH NIEISTOTNYCH DLA NIEGO
  • ROBISZ ROLKI TAKIE, JAK INNI, ALE NIE WIESZ PO CO WŁAŚCIWIE JE ROBISZ
  • ROBISZ TRENDY W SOCIAL MEDIACH...BO SĄ TRENDAMI ALE NIE MASZ NA NIE KONKRETNEGO POMYSŁU
  • NIE MASZ PRZEMYŚLANEJ I SPÓJNEJ OFERTY
  • NIE MASZ KONKRETNEGO STYLU
  • SAM NIE WIESZ, CZEMU WŁAŚCIWIE LUDZIE MIELIBY KUPIĆ TWOJE RĘKODZIEŁO
  • NIE ROZUMIESZ, CZYM JEST MARKETING
  • NIE WIESZ, GDZIE NAJCHĘTNIEJ PRZEBYWA TWÓJ KLIENT I JAK ROBI ZAKUPY
  • NIE MASZ SKLEPU ONLINE
  • NIE MASZ LEJKÓW SPRZEDAŻOWYCH I NIE ROZUMIESZ, JAK DZIAŁAJĄ LEJKI
  • MASZ RĘKODZIEŁO, KTÓREGO "NIKT NIE CHCE"
  • NIE ZWRACASZ UWAGI NA TRENDY MODOWE I SPOŁECZNE LUB OPIERASZ SIĘ WYŁĄCZNIE NA JEDNYM TRENDZIE, NAWET JAK JUŻ PRZEBRZMIAŁ
  • ZA TWOJĄ MARKĄ NIE STOI ŻADNA KONKRETNA IDEA, MISJA, WIZJA, PRZEZ CO NIE WIESZ SAMA W JAKIM KIERUNKU CHCESZ IŚĆ, A KLIENCI NIE ROZUMIEJĄ, PO CO MIELIBY Z TOBĄ OBCOWAĆ
  • NIE POTRAFISZ JEDNYM ZDANIEM POWIEDZIEĆ CO, PO CO I DLA KOGO ROBISZ
  • NIE MASZ STRATEGII CENOWEJ PRZEZ CO CENA STAJE SIĘ ARGUMENTEM DO KUPOWANIA, A NIE CZYNNIKIEM, KTÓRY JEST NATURALNYM ODZWIERCIEDLENIEM WARTOŚCI TWOJEGO RĘKODZIEŁA
  • NIE WIESZ, JAKA JEST TWOJA OFERTA
  • NIE ROZUMIESZ KANAŁÓW KOMUNIKACJI I SPRZEDAŻY, Z KTÓRYCH KORZYSTASZ
  • JAK COŚ NIE DZIAŁA, NIE DOCIEKASZ DLACZEGO
  • BRAKUJE CI CZASU LUB CHĘCI NA NAUKĘ I PRZEZ TO CZĘSTO REZYGNUJESZ Z DOBRYCH STRATEGII
  • BRAK WYNIKÓW POWODUJE TWOJĄ FRUSTRACJĘ I REZYGNACJĘ, BRAKUJE CI CIERPLIWOŚCI W DZIAŁANIU
  • NIE PATRZYSZ NA SWOJĄ MARKĘ, JAK NA MECHANIZM, SKUPIASZ SIĘ NA WYCINNKACH SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI, PREZ CO KAŻDY ELEMENT TWOJEGO BIZNESU DZIAŁA W ODERWANIU OD KOLEJNEGO, CO POWODUJE BAŁAGAN I BRAK SPÓJNEJ, PRZEMYŚLANEJ STRATEGII
  • BRAKUJE CI WIEDZY CZYSTO SPRZEDAŻOWEJ I MASZ NEGATYWNY STOSUNEK DO SPRZEDAWANIA
  • UWAŻASZ, ŻE PROBLEM Z BRAKIEM SPRZEDAŻY LEŻY W JEDNYM CZYNNIKU I SZUKASZ TAJEMNEGO SPOSOBU NA TĘ SPRZEDAŻ, PODCZAS GDY W 99,9% JEST TO PROBLEM, KTÓRY WYNIKA JEDNOCZEŚNIE Z WSZYSTKICH WYMIENIONYCH WYŻEJ PUNKTÓW

 

Który punkt jest Twój? 



Niezależnie od tego, który problem jest dla Ciebie najtrudniejszy, pamiętaj, że co tydzień, w każdą środę o 19:30 masz okazję totalnie za darmo zadać nam pytanie dotyczące tego problemu podczas transmisji LIVE Q&A!

Jeśli masz ochotę przesłuchać jakie pytania padły dotychczas na sesjach Q&A, możesz obejrzeć zapisy nagrań na naszym kanale na YouTube. A jeśli chcesz zgłębić wiedzę strategiczną o różnych aspektach prowadzenia własnej marki handmade, to w naszym sklepie znajdziesz wypasione podręczniki biznesowe, dedykowane branży rękodzielniczej. Naszym zdaniem nigdzie nie znajdziesz bardziej wartościowych materiałów.

Przeczytaj także: WIDAĆ RUCH, ALE SPRZEDAŻY BRAK oraz DLACZEGO RĘKODZIEŁO SIĘ NIE SPRZEDAJE

 

Zapraszamy do buszowania w naszych płatnych i bezpłatnych zasobach :)

 

Życzymy Wam dobrego dnia!

Karolina & Gośka