JAK ZAŁOŻYĆ DOBREGO, RĘKODZIELNICZEGO BLOGA, KTÓRY BĘDZIE SKUTECZNIE SPRZEDAWAŁ?

JAK ZAŁOŻYĆ DOBREGO, RĘKODZIELNICZEGO BLOGA, KTÓRY BĘDZIE SKUTECZNIE SPRZEDAWAŁ?

🆘 Co tak naprawdę determinuje skuteczność bloga rękodzielniczego?

🆘 Jak stworzyć bloga, który będzie skutecznym sprzedawcą naszego rękodzieła i gdzie nauczyć się go tworzyć ZA DARMO???

Wiele razy już pisałyśmy o mediach społecznościowych i lejkach sprzedażowych, w kilku artykułach również przewinął się temat bloga rękodzielniczego, a ponieważ wielu z Was bloga jeszcze nie ma, ale chciałoby mieć, dzisiaj podpowiadamy, co tak naprawdę jest najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o stworzeniu takiego bloga (a jeśli bloga już macie, to tutaj podsuwamy Wam ciekawy artykuł z mini audytem: AUDYT BLOGA).

Nie będziemy dzisiaj rozwodzić się nad oczywistościami blogowymi, które wrzucimy Wam po prostu na końcu tego artykułu. Na początku bowiem skupimy się na tym, co jest absolutnie najważniejsze przy tworzeniu bloga handmade. I tutaj Was może zdziwimy pisząc, że to nie sama platforma, czy SEO są tymi najważniejszymi elementami bloga. Owszem, te obszary są mega ważne, ale bardzo łatwo jest popaść w pułapkę, w której macie absolutnie najlepszy, dostępny, blogowy silnik, świetnie zrobione SEO, a blog nie przyciąga uwagi nowych czytelników. W tym samym czasie blog postawiony na jakiejś łopatologicznej, absolutnie podstawowej platformie (jak np. blogspot), może sobie rewelacyjnie radzić i sprzedawać skuteczniej, niż ten pierwszy.

Pewnie nie raz widzieliście blogi, których wygląd wołał o pomstę do nieba, a które jednocześnie były mega poczytne. Jest również w sieci mnóstwo wymuskanych, ślicznych blogasków, na które aż miło popatrzeć, a które mają strasznie słaby odbiór i bardzo mało stałych czytelników.

Co więc jest tym blogowym magnesem, który sprawia, że ludzie CHCĄ danego bloga czytać, do niego wracać i polecać go innym ludziom? Dlaczego pewne blogi są kompulsywnie linkowane wszędzie, a niektóre znikają w blogowej cyberprzestrzeni, pomimo tego, że są piękne?

Oczywiście, przyczyn tutaj może być bardzo wiele i nie można opierać się tylko na jednej, jednak z naszych obserwacji wynika wyraźnie, że bardzo często przyczyną takiego stanu rzeczy są... Poruszane tematy blogowe, które nikogo nie interesują lub interesują wszystkich, tylko nie klientów!

Tak więc to właśnie na odpowiedniej TEMATYCE bloga należałoby się skupić w pierwszej kolejności, jeszcze ZANIM zostaną postawione pierwsze kroki w jego technicznym tworzeniu.

(a jeśli są tutaj tacy odważni śmiałkowie, którzy chcieliby własnoręcznie stworzyć sobie absolutnie najpiękniejszego bloga rękodzielniczego na wordpessie, to w dalszej części artykułu podsuniemy Wam cynk z miejscem, gdzie stronę internetową lub bloga możecie nauczyć się tworzyć OD PODSTAW samodzielnie!!! ZA DARMO!!! I to w najlepszej atmosferze szkoleniowej, jaką można sobie wyobrazić! Ale to potem).

Trzeba pamiętać, że blog to specyficzne narzędzie do promocji Waszych marek rękodzielniczych. Dobrze przemyślany, będzie Wam sprzedawał rękodzieło, jak najlepszy sprzedawca, nieprzemyślany, będzie przejadał Wasz czas i budżet na promocję.

Dlatego przede wszystkim zastanówcie się, jaki temat bloga interesowałby Waszych Klientów Idealnych (dla chętnych, o kliencie idealnym więcej przeczytacie tu: KLIENT IDEALNY) ?

O czym chcieliby czytać?

Co interesuje właśnie ich?

Czego poszukują w sieci?

Jakie tematy sprawiają, że zagina się ich czasoprzestrzeń?

Trzeba też pamiętać, że blog rękodzielniczy, to nie jest Wasze portfolio, czy katalog z produktami - bo tę funkcję pełni Wasz sklep. Nie ma więc sensu tworzenie kolejnego miejsca w sieci, w którym jedynie będziecie prezentować kolejne sztuki z Waszych pracowni, bo takich miejsc macie już kilka. Robicie to w sklepie, na Facebooku, na Instagramie... Mnożenie kilku takich samych tematycznie miejsc nie ma większego sensu. To również sprawi, że będziecie w kółko robić to samo, będziecie tracić czas na coś, co już było i nie skorzystacie z przeolbrzymiej okazji, jaką jest blog, który na froncie Waszej marki, buduje ruch stałych i wiernych klientów. Blog, który będzie flirtował z klientami, miejsce, w którym zaczynacie budować więzi z nimi, miejsce, które ich od Was powoli, niepostrzeżenie acz skutecznie, uzależni, tak, jak posiadanie i głaskanie kota (bo wiadomo, że każdy rękodzielnik MUSI mieć chociaż jednego kota, co nie??).

Przykład? Proszzzz...

Jeśli tworzycie produkty dla niemowląt, kocyki, poduszeczki i te wszystkie cudowne, słodkie miękkości, lepszym pomysłem do promocji Waszej marki, będzie blog parentingowy, niż blog-portfolio z Waszą ofertą. Jeśli na takim blogu będą regularnie pojawiały się artykuły, które zainteresują młode mamy, jeśli artykuły te będą soczyste i ciekawe, te mamy będą do takiego bloga wracać podczas każdego karmienia piersią. I wtedy, jeśli gdzieś na takim blogu, znajdą się zdjęcia Waszych produktów, te mamy z czasem, zapragną je mieć!

Bo tak to właśnie działa, że nie te techniczne aspekty (choć bez nich ani rusz) zdeterminują to, czy Wasz blog będzie skutecznie promował Wasze rękodzieło, a to, co na nim się znajdzie.

No, ale, aby nie było tak do końca koronkowo, jak już sobie wymyślicie dobrą tematykę bloga, to koniec, końców, trzeba będzie zmierzyć się z tym, co jest nieuniknione, czyli z techniczną checklistą, niezbędną do uruchomienia bloga. Na szczęście ta lista jest bardzo krótka i składa się z zaledwie 2 niezbędnych punktów.

Bowiem aby założyć bloga, musicie:

1. Wybrać platformę blogową, czyli  to, GDZIE będziecie "stawiać" bloga. 

I nie będziemy się tutaj rozwodzić nad tym, że blogspot jest lepszy od wordpressa, a wordpress od joomli, albo odwrotnie, bo tak naprawdę silnik do bloga musicie wybrać taki, który będzie pasował WAM. Jest ich dużo, macie przeolbrzymi wybór. Od platform, które nie wymagają żadnej wiedzy i umiejętności, na przykład blogspot, po takie, które tej wiedzy wymagają, na przykład Wordpress, ale którą to wiedzę można bardzo łatwo zdobyć (za chwilę powiemy Wam GDZIE).

2. Wykupić domenę (zalecamy, by wykupić ją zawsze, nawet jeśli nie będziecie z niej od razu korzystać) i hosting.

Domena, to taki ładny adres Waszego bloga, a hosting to miejsce, w którym przechowywane są wszystkie pliki...taka działka, na której budowany jest ten blog (hostingu nie będziecie potrzebować na "dzierżawionych" platformach typu blogspot).

 

I tyle i można działać.

Na początku artykułu obiecałyśmy Wam jeszcze informację o tym, gdzie można się zupełnie za darmoszkę nauczyć stawiania stron na wordpressie (w tym bloga lub sklep). Otóż jest takie miejsce, gdzie nauczycie się o worpressie wszystkiego, co jest niezbędne, aby własnym sumptem takiego bloga postawić (super sprawa na czas kwarantanny, c'nie?), w mega przyjaznej,  miłej i otwartej atmosferze, OD RĘKODZIELNICZKI, która ma moce nadprzyrodzone i kuma nie tylko to, jak się robi zdjęcia na białym tle, na czym polegają ciągi arytmetyczne liczb pierwszych, ale również to, jak się tworzy piękne i funkcjonalne strony internetowe (ma w tym całkiem niezłe doświadczenie, bo postawiła samasobie kilka stron i ogarnęła swoje rękodzielnicze przyjaciółki, uzbrajając je w przepiękne strony). 

Pewnie połowa z Was już zgadła, że piszemy o Edycie Woźniak, właścicielce marek Marisella, Anelle, Twóczy Warsztat, Zdjęcia Na Białym Tle, matce założycielce Biżuteryjek dla WOŚP. Edyta najwyraźniej się nudzi, bo postanowiła wesprzeć w tej dobie kryzysu rękodzielników swoją ekspertyzą worpressową i od kilku tygodni szkoli zupełnie za darmo wszystkich chętnych. Kurs jest pełnowartościowy, ocieka wiedzą, a jednocześnie jest podany tak, że osoby, które nigdy w życiu nie tworzyły stron, radzą sobie z tym rewelacyjnie! Wbijajcie do grupy kursowej Edyty: STRONĘ SOBIE ROBIĘ i działajcie, póki jest na to czas :)

 

P.S.1

A jeśli pragniecie dowiedzieć się więcej na temat pisania bloga, wskakujcie na naszego You Tuba (pamiętajcie, aby koniecznie zasubskrybować kanał!), bo tam mamy dla Was obszerne nagranie z merytorycznego, blogowego live'a, łapcie: JAK PISAĆ BLOGA.

P.S.2

Dodatkowo, musicie wiedzieć, że właśnie piszemy naszego nowego e-booka, "Zaprojektuj treści, nie tylko kolekcje" którego tematem są właśnie treści i komunikacja z klientami dla rękodzielników.

E-Book będzie prawdziwą petardą, ponieważ rozkładamy w nim na czynniki pierwsze to, czym właściwie jest ten copy writing i komunikacja, piszemy o tym, jak pisać i co pisać, aby po pierwsze przyciągnąć do naszego bloga jak najwięcej klientów idealnych, a po drugie sprawić, aby zostali oni z nami na dłużej, by dać im szansę zakochać się w naszym rękodziele.

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ KLIK ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ KLIK ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

 

Trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia na łączach!

 

Ciao!