COKOLWIEK, JAKKOLWIEK, KIEDYKOLWIEK

COKOLWIEK, JAKKOLWIEK, KIEDYKOLWIEK

Cokolwiek, jakkolwiek, kiedykolwiek...
To niestety jest bardzo często stosowana przez rękodzielników strategia budowania swojej marki handmade.


Jest jeszcze jedna wersja, nieco podrasowana od wyżej wspomnianej, czyli robienie jakkolwiek i kiedykolwiek tego, co robią DUŻE marki. Bo faktycznie, one czasem wyglądają tak, jakby nie przykładały dużej wagi do tego, co i jak robią (ale są to tylko pozory).


My - Rękodzielnicy, manufaktury, małe biznesy, nie możemy sobie na to pozwolić (przynajmniej na początku). Nie możemy robić czegokolwiek, jakkolwiek i kiedykolwiek i oczekiwać, że fajne rezultaty po prostu przyjdą. Nie możemy przypadkowo robić tego, co robią duże marki i czekać na identyczne efekty.
Bo my jesteśmy w ZUPEŁNIE innej sytuacji.


Gdyby Mark Zuckenberg obudził się pewnego dnia z taką fantazją, by iść na etat, jego CV mogłoby wyglądać JAKKOLWIEK. Dlaczego? Bo jest Markiem Zuckenbergiem. Jego CV mogłoby mieć nawet błędy ortograficzne.
Gdyby Skłodowska-Curie dziś żyła i chciała uczyć chemii w szkole, jej rozmowa kwalifikacyjna mogłaby wyglądać JAKKOLWIEK, bo jest Marią Skłodowską-Curie. Mogłaby się nawet na nią nie stawić.


Ale osoba, która nie jest znana, nie ma jeszcze wyrobionej reputacji, nie ma szerokich referencji, gdy ubiega się o nową pracę... musi się POSTARAĆ. Musi się PRZYGOTOWAĆ. Musi PRZEMYŚLEĆ to, jak i o co powie. Musi też się odpowiednio UBRAĆ i ZACHOWYWAĆ. 
Bo tej osoby jeszcze nikt nie zna. Dodatkowo, taka osoba, prawdopodobnie konkuruje o "stołek" z innymi osobami, z których część już jakąś reputację i referencje ma. 

 

Dlatego musi ona zadbać o CAŁOKSZTAŁ WIZERUNKU!

Prezentację wizualną, komunikację werbalną i pozawerbalną, by pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie.


To dobra analogia, by pokazać Wam, jak wygląda budowanie marki rękodzielniczej w świecie i otoczeniu innych marek.
Nie możemy robić czegokolwiek, jakkolwiek i kiedykolwiek, bo MUSIMY najpierw zrobić dobre wrażenie na naszych klientach (zupełnie jak podczas rekrutacji na osobach rekrutujących).
Musimy najpierw zaskarbić sobie sympatię, a potem zaufanie klientów, by móc obserwować fajne rezultaty. Musimy SIĘ POSTARAĆ i działać NA SERIO, a nie na pół gwizdka.

 

Dzisiaj chcemy, abyście sobie odpowiedzieli szczerze na dwa pytania: 

 

  • Jak wygląda moje NA SERIO, gdy staram się o pracę?
  • A jak wygląda moje NA SERIO, gdy buduję swoją markę? Które NA SERIO jest bardziej NA SERIO?

 

To ćwiczenie to ciekawe doświadczenie, SERIO, SERIO :) Warto do niego podejść poważnie - DO DZIEŁA!

 

P.S. Jeśli ciekawi Was temat dobrej, ciekawej i skutecznej komunikacji ze swoją społecznością, zapraszamy Was do obejrzenia zapisu wideo ze szkolenia merytorycznego, które było transmitowane 18.05.2023 z okazji premiery II edycji kursu SŁOWA MAJĄ MOC. Nagranie będzie dostępne do 29.05.2023 w naszej grupie na FB. 


Temat szkolenia: "Bezcukrowy przepis na komunikację, która buduje relacje z klientem idealnym"

 

Uzyskacie 25% zniżki na wszystkie nasze podręczniki, korzystając z kodu rabatowego: SMMEDYCJA2


Sprzedaż kursu, zniżka na e-booki oraz dostęp do tego nagrania trwa do 29.05.2023 do północy


Zapraszamy :)
Karolina i Gośka