COKOLWIEK, JAKKOLWIEK, KIEDYKOLWIEK
Cokolwiek, jakkolwiek, kiedykolwiek...
To niestety jest bardzo często stosowana przez rękodzielników strategia budowania swojej marki handmade.
Jest jeszcze jedna wersja, nieco podrasowana od wyżej wspomnianej, czyli robienie jakkolwiek i kiedykolwiek tego, co robią DUŻE marki. Bo faktycznie, one czasem wyglądają tak, jakby nie przykładały dużej wagi do tego, co i jak robią (ale są to tylko pozory).
My - Rękodzielnicy, manufaktury, małe biznesy, nie możemy sobie na to pozwolić (przynajmniej na początku). Nie możemy robić czegokolwiek, jakkolwiek i kiedykolwiek i oczekiwać, że fajne rezultaty po prostu przyjdą. Nie możemy przypadkowo robić tego, co robią duże marki i czekać na identyczne efekty.
Bo my jesteśmy w ZUPEŁNIE innej sytuacji.
Gdyby Mark Zuckenberg obudził się pewnego dnia z taką fantazją, by iść na etat, jego CV mogłoby wyglądać JAKKOLWIEK. Dlaczego? Bo jest Markiem Zuckenbergiem. Jego CV mogłoby mieć nawet błędy ortograficzne.
Gdyby Skłodowska-Curie dziś żyła i chciała uczyć chemii w szkole, jej rozmowa kwalifikacyjna mogłaby wyglądać JAKKOLWIEK, bo jest Marią Skłodowską-Curie. Mogłaby się nawet na nią nie stawić.
Ale osoba, która nie jest znana, nie ma jeszcze wyrobionej reputacji, nie ma szerokich referencji, gdy ubiega się o nową pracę... musi się POSTARAĆ. Musi się PRZYGOTOWAĆ. Musi PRZEMYŚLEĆ to, jak i o co powie. Musi też się odpowiednio UBRAĆ i ZACHOWYWAĆ.
Bo tej osoby jeszcze nikt nie zna. Dodatkowo, taka osoba, prawdopodobnie konkuruje o "stołek" z innymi osobami, z których część już jakąś reputację i referencje ma.
Dlatego musi ona zadbać o CAŁOKSZTAŁ WIZERUNKU!
Prezentację wizualną, komunikację werbalną i pozawerbalną, by pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie.
To dobra analogia, by pokazać Wam, jak wygląda budowanie marki rękodzielniczej w świecie i otoczeniu innych marek.
Nie możemy robić czegokolwiek, jakkolwiek i kiedykolwiek, bo MUSIMY najpierw zrobić dobre wrażenie na naszych klientach (zupełnie jak podczas rekrutacji na osobach rekrutujących).
Musimy najpierw zaskarbić sobie sympatię, a potem zaufanie klientów, by móc obserwować fajne rezultaty. Musimy SIĘ POSTARAĆ i działać NA SERIO, a nie na pół gwizdka.
Dzisiaj chcemy, abyście sobie odpowiedzieli szczerze na dwa pytania:
- Jak wygląda moje NA SERIO, gdy staram się o pracę?
- A jak wygląda moje NA SERIO, gdy buduję swoją markę? Które NA SERIO jest bardziej NA SERIO?
To ćwiczenie to ciekawe doświadczenie, SERIO, SERIO :) Warto do niego podejść poważnie - DO DZIEŁA!
P.S. Jeśli ciekawi Was temat dobrej, ciekawej i skutecznej komunikacji ze swoją społecznością, zapraszamy Was do obejrzenia zapisu wideo ze szkolenia merytorycznego, które było transmitowane 18.05.2023 z okazji premiery II edycji kursu SŁOWA MAJĄ MOC. Nagranie będzie dostępne do 29.05.2023 w naszej grupie na FB.
Temat szkolenia: "Bezcukrowy przepis na komunikację, która buduje relacje z klientem idealnym"
- LINK DO ZAPISU SZKOLENIA - TUTAJ
- LINK DO KURSU SŁOWA MAJĄ MOC - TUTAJ
- KOD RABATOWY NA WSZYSTKIE E-BOOKI
Uzyskacie 25% zniżki na wszystkie nasze podręczniki, korzystając z kodu rabatowego: SMMEDYCJA2
Sprzedaż kursu, zniżka na e-booki oraz dostęp do tego nagrania trwa do 29.05.2023 do północy
Zapraszamy :)
Karolina i Gośka