GDY BIZNES HANDMADE NIE HULA

GDY BIZNES HANDMADE NIE HULA

🆘 DLACZEGO DLA WIELU Z RĘKODZIELNIKÓW, BUDOWANIE BIZNESU HANDMADE, TO SYZYFOWA PRACA??

🆘 JAKIE ZNACZENIE DLA MARKI HANDMADE, JEST MINDSET RĘKODZIELNIKA?

🆘 KIEDY WIADOMO, ŻE DALSZA PRACA NAD MARKĄ HANDMADE NIE MA JUŻ SENSU?

Obserwujemy rynek twórców handmade od lat. Ci, którzy są z nami od samego początku, wiedzą, że biznesowo wspieramy twórców od 2015 roku, bo to wtedy powstał protoplasta projektu Biznes Bez cukru, czyli blog 365 Odpowiedzi. To naprawdę kawał czasu. I przez te lata pomogłyśmy się rozwinąć już wielu markom opartym na rękodziele. Z dumą mogłyśmy obserwować ich wzrost i sukcesy.

Z drugiej zaś strony, taka wieloletnia obserwacja obnażyła pewien powtarzający się w kółko schemat. Schemat, widoczny za każdym razem, gdy słyszymy od twórców, że "nie idzie mi, to bez sensu, poddaję się". I jest kilka cech i przekonań wspólnych, które się powtarzają w zasadzie ZA KAŻDYM RAZEM w takich przypadkach. I o nich właśnie będzie dzisiejszy wpis.


I piszemy do Was dzisiaj na ten temat, nie po to, aby Was dołować, ale abyście mieli pewną, biznesową świadomość i abyście mogli nad tymi szkodliwymi przekonaniami, jak najszybciej popracować.


😃 😃 😃 No i też, abyśmy my mogły (dla fejmu i sławy ofkors, no jak ktoś ma parcie na szkło, to już nic nie poradzisz 😃) pochwalić się, jak pięknie urosły Wasze marki, pod naszymi skrzydłami 😃 ❤ 🙂


👉👉 1. MINDSET


Serio. Tak. Padło słowo MINDSET. I choć wiedza na bezcukrze jest mega konkretna i merytoryczna i bardzo rzadko wchodzimy w takie miękkie obszary, czysto motywacyjne, to jednak nie da się pominąć tego mindsetu w kontekście budowania marki i biznesu. Widzimy to raz po raz. Wielu, WIELU rękodzielników ma olbrzymi problem z mindsetem i jednocześnie wypiera to 🙂 W sumie, wcale nie byłby to jakiś mega błąd, gdybyśmy napisały, że KAŻDY z nas ma problem z minsetem.


Mindset to nic innego, jak sposób myślenia o swojej pracy, czyli to w jaki sposób wyobrażamy sobie pracę rękodzielnika-przedsiębiorcy.

Ten sposób myślenia o budowaniu marki handmade, wiąże się bardzo często bezpośrednio z poczuciem rozczarowania i z rezygnacją. Bo bardzo szybko okazuje się, że to, w jaki sposób myślimy o biznesie handmade, ma się nijak do tego, jak ta praca faktycznie wygląda. Łapka w górę, komu z Was ktokolwiek kiedyś powiedział (a Wy uwierzyliście), że jak będziecie budować biznes oparty na pasji, to już nigdy nie będziecie musieli pracować? (my w to kiedyś uwierzyłyśmy bardzo). Albo, że wystarczy ciężko pracować, aby odnieść sukces. Jeśli tylko codziennie będziesz ciężko pracować, sukces przyjdzie (no helouuu!).
A guzik prawda.


Oba te przekonania bowiem, oba te mindsety nie tylko mijają się z prawdą, one są MEGA szkodliwe! Dwa kłamstwa, które sprawiają, że rękodzielnicy poddają się, gdy tylko przychodzą trudności.


BO nad marką handmade, trzeba PRACOWAĆ i NIE ZAWSZE będziemy robić to, co kochamy. Bo budowanie marki handmade, to nie tylko wykonywanie naszego rękodzieła, które bezsprzecznie jest mega przyjemnym zajęciem. Budowanie marki handmade to też długie, pozbawione pasji godziny, spędzone na pracy analitycznej. Na analizie klienta idealnego, która frustruje, która często prowadzi do ściany z napisem "to ja już nic nie wiem". To praca nad SEO, którą też trudno nazwać seksowną. To godziny spędzone na obróbce zdjęć. To wkurzający klienci, którzy nie wiedzą, czego chcą. To praca nad strategią i komunikacją. To rozpatrywanie reklamacji, to budowanie lejków sprzedażowych. To praca SPRZEDAWCY, tak bardzo (i niesłusznie) znienawidzona przez wielu rękodzielników.


A przekonanie, że wystarczy pracować ciężko? Well, gdyby było prawdziwe, godzinami szorowaliśmy podłogi i taczkami wozilibyśmy gruz i obserwowalibyśmy, jak nam marka handmade rośnie 😉.


NIE WYSTARCZY pracować dużo i ciężko. Trzeba pracować MĄDRZE i poświęcać swój czas i energię na zadania STRATEGCZNIE ISTOTNE dla rozwoju naszych marek. A nie tylko na zadania skomplikowane (o pierdołach i zadaniach ważnych dla rozwoju marki, oraz o tym, co z nimi robić też macie w tym szkoleniu - nooo, szkolenie jest mega, serio, wbijajcie na grupę!).


No i jeszcze... klasyk mindsetu - że sprzedawanie jest niemoralne.

Że ludzie przecież często klepią biedę, niemoralnie jest więc sprzedawać rękodzieło "za miliony".

Co za szajs!!!!! Dobrze wycenione rękodzieło, połączone z dobrze przemyślaną strategią cen i strategią marki to JEDYNY sposób na to, aby móc osiągnąć swój cel. Markę handmade, która ZARABIA GODNIE. Chcecie działać charytatywnie? Extra! Wyceńcie swoją pracę odpowiednio wysoko, zarabiajcie na niej DUŻO i z każdego miesiąca przeznaczajcie 10% na fundacje lub pomoc biednemu sąsiadowi. I tak przysłużycie się biednym i potrzebującym REALNIE. NIE zrobicie tego poprzez samobiczowanie się i obniżanie cen, bo sprzedawać w wysokich cenach, w obecnych czasach NIE WYPADA...


Jeśli któryś z tych mindsetów, to WASZ MINDSET... well... mamy dla WAS smutną wiadomości - musicie go zmienić, albo nie zbudujecie dobrze prosperującej marki handmade. Nie da się tego dokonać bowiem, serwując produkt świetnej jakości, w niskiej cenie, pracując wyłącznie nad tym, na co się ma ochotę i pracując ciężko nad pierdołami.
To jest przepis na murowaną porażkę, nie na sukces.


👉👉 2. CZAS NA NAUKĘ


I naprawdę, nie ma znaczenia, czy na naukę płatną, czy na naukę bezpłatną (na cukrze macie TONĘ darmowej, bardzo merytorycznej i rzeczowej wiedzy biznesowej). Nauka (a w zasadzie jej brak) to bardzo często JEDYNY i GŁÓWNY powód, dla którego biznesy handmade nie hulają. Ta świadomość, której brakuje wielu pasjonatom, że UCZYĆ SIĘ TRZEBA. Kropka.


I wcale nie piszemy tego po to, aby Was na siłę przekonać do tego, abyście kupowali nasze produkty biznesowe. Bo jeśli znacie lepsze miejsca i społeczności do nauki, korzystajcie z nich na maksa! Same często polecamy inne miejsca, z których warto czerpać (chcecie osobnego posta z listą takich miejsc, które polecamy, o których wiemy, że są MEGA merytoryczne, że są prowadzone przez osoby, które WIEDZĄ, czego uczą, bo ich wiedza wynika z DOŚWIADCZENIA i nie jest teoretyczna i w dodatku dają mega duża, totalnie za freeko?)


Ważne, abyście mieli świadomość, że NIE DA SIĘ NAUCZYĆ JAK PROWADZIĆ BIZNES....BEZ UCZENIA SIĘ O BIZNESIE! To jest tak, jak z gotowaniem - wszyscy wiemy, że gotowanie polega na tym, że bierze się surowe składniki, poddaje się je obróbce termicznej, dodaje się przyprawy i jest. Każdy od zawsze wiedział, że zupę ogórkową robi się z ogórków, a rosół z kury.
Ale gdy po raz pierwszy sami gotowaliśmy rosół czy ogórkową... sprawdziliśmy jednak przepis.


❤ ❤ ❤ NAUCZYLIŚMY SIĘ TE ZUPY GOTOWAĆ! ❤ ❤ ❤

I albo nauczyliśmy się tego szybko - korzystając z najlepszego przepisu ever, czyli tego od mamy która WIE jak te zupy gotować, bo robi to latami i przez te lata przetestowała wszystkie możliwe triki na najlepszą ogórkową i zna te najskuteczniejsze. Albo braliśmy przepisy z książek kucharskich lub neta i metodą prób i błędów, gotując kilka zup z kilku przepisów, wybieraliśmy ten przepis, który okazał się najsmaczniejszy. Oba sposoby, choć w innym czasie, dały ten sam efekt.
Pyszną zupę.


Ale NAUKA musiała przyjść najpierw.
Róbcie to szybko - jeśli macie zasoby finansowe na rozwój w kursach, masterclassach systemach i płatnych grupach mastermind. Lub róbcie to wolniej - pożyczając książki z biblioteki i korzystając z darmowych zasobów (takich, jak te) i dołączając do darmowych grup zrzeszających przedsiębiorców, takich jak nasza, jeśli nie macie budżetu.
ALE RÓBCIE TO. PLEASE!


Jeśli więc czujecie, że nasze, bezcukrowe przepisy na biznes handmade, są takie, jak te na rosół od mamy -> czerpcie z całej masy zasobów, które oddajemy w Wasze ręce.


👉👉 3. NIEREALISTYCZNE WYOBRAŻENIA I OCZEKIWANIA


Wynikają bardzo często z braku świadomości, jak wygląda naprawdę budowanie biznesu handmade. A ten brak świadomości, wynika z braku nauki (widzicie, jak to się kurde wszystko ze sobą zazębia?).
Dlatego jeszcze raz -> poświęćcie dziś 2h swojego czasu na szkolenie, które do 3.12 macie za darmo dostępne w naszej grupie https://bit.ly/BEZCUKROWAGRUPA, aby pozbyć się tych nieprawdziwych wyobrażeń i zająć się pracą, która da Wam szansę na efekty. A nie na rozczarowanie.


👉👉 4. BIZNES HANDMADE ZAWSZE STAJE SIĘ PORAŻKĄ WTEDY, GDY RĘKODZIELNIK SAM STWIERDZA, ŻE TO JUŻ KONIEC


Naprawdę, wiele jest samobójczych biznesów handmade. Bo jeśli można powiedzieć coś z całą pewnością o tym, kiedy biznes handmade jest porażką, to jest to na pewno ten moment, w którym sam rękodzielnik rezygnuje z jego budowania. Bo jeśli tylko będziecie się stale uczyć i stale powiększać swoją wiedzę o prowadzeniu biznesu, Wasze oczekiwania będą korelowały z rzeczywistością, jeśli będziecie pracować mądrze, a nie tylko ciężko, jeśli będziecie gotowi na to, by często robić rzeczy, na które wcale nie macie ochoty, jeśli będziecie elastyczni i otwarci na zmiany (każde, również te asortymentowe, które dla nas są często najtrudniejsze, jeśli się okazuje, że nasz produkt handmade jest nietrafiony), jeśli wciąż będziecie ulepszać to, co działa, by działało coraz lepiej... sukces MUSI przyjść.
Nie ma wyjścia. To tylko kwestia czasu.


Zadajcie sobie dzisiaj pytanie, co robicie, jak Wam nie idzie?


Jak się okazuje, że coś Wam nie wyszło, to poddajecie się? Czy bierzecie to na garba, szukacie przyczyny, uczycie się więcej o tym, czego zabrakło lub co było zrobione źle (a już samo przyznanie się przed sobą, że coś się zrobiło źle jest często mega trudne i już jest połową sukcesu) i naprawiacie to, co nie wyszło?


❤ Jeśli to pierwsze... to cóż, to faktycznie jest koniec.
❤ Jeśli to drugie, to wiedzcie, że to jest JEDYNY i STANDARDOWY schemat rozwoju biznesu. Porażki pojawiają się ZAWSZE. Trik w tym, aby potrafić się przyznać do porażki i mieć gotowość, aby tę porażkę przekuć w naukę.


❤ ❤ ❤ Czego Wam bardzo, bardzo życzymy 🙂

👉👉 Na koniec, wiedzcie, że oto zbliża się wielkimi krokami kolejna edycja naszego mega kursu BEZCUKROWA DYCHA.

🖤 To już trzeci raz otworzymy drzwi do tego szkolenia.

🖤 Nasze kursantki ochrzciły ten program, jako "ryjący beret", bo jest w nim tyle wiedzy włożonej w praktyczne kroki, że zmienia się optyka patrzenia na rękodzielniczy biznes.

🖤 Cukiereczki, które ukończyły nasz kurs, stworzyły MARKI, podostawały się do multibrandów, takich, jak Pakamera, musiały założyć działalności gospodarcze z uwagi na rosnące przychody. Mamy też historie z dreszczykiem, czyli pokursowe "zapraszanie" kasy fiskalnej na pokład firmy po przekroczeniu progu dochodu, który do niej obliguje.

🖤 Dziewczyny same mówią, że gdyby nie ten kurs, nie byłoby takiego rozwoju, pokazów mody, publikacji w mediach.

🖤 Ale nie byłoby też pewności siebie i komfortu pracy. Nie byłoby takiego twardego gruntu pod nogami, który pozwala na godne wycenianie swoich rękodzieł.

🖤 Nie byłoby w końcu grupy wsparcia fantastycznych, przedsiębiorczych kobiet, które do dzisiaj pracują w systemie mastermindowym. Bo ten kurs nie tylko uczy, jak tworzyć biznes handmade, on uczy, jak czerpać wiedzę z naszego rękodzielniczego ekosystemu, w którym jesteśmy wszyscy powiązani łańcuchem klientów i zależności marketingowych. Gdy jeden rośnie, reszta rośnie, gdy jeden pada, reszta może podać mu rękę... i rośnie!

🖤 Kurs uczy, że w miłości i w biznesie, kto dzieli, ten mnoży, uczy tego, jak się nie bać konkurencji, uczy, że silna marka to proces, a droga do sukcesu, to droga pełna wybojów. Ale jednocześnie uzbraja twórców w takie opony, które po tych wybojach spokojnie pojadą i pokazuje, że tych wybojów nie należy się bać. Bo one są ekscytujące, bo pokonywanie coraz to nowych wyzwań, buduje siłę w twórcy, "odskorupia" go.

🖤 Na kursie nauczycie się, że wcale nie musicie wiedzieć wszystkiego, ale musicie wiedzieć, jak i czego szukać, gdy czegoś nie wiecie. Nauczycie się też rozpoznawać, CO JEST WAŻNE, a co jest stratą czasu w biznesie handmade. 

🖤 Dycha uczy jak zrobić DOBRĄ analizę klienta idealnego, pokazuje CZYM dla biznesu jest ta analiza i JAK wykorzystać wiedzę i wnioski z tej analizy! Dla wielu cukiereczków to jest PIERWSZA prawidłowo wykonana i wykorzystana analiza rynku docelowego, nawet przy markach istniejących już od kilku lat. Analiza od której zaczyna się rewolucja :)

🖤 Dycha uczy, czym jest TAK NAPRAWDĘ marketing, uczy kreatywnego myślenia, nie tylko w warsztacie, ale też właśnie w kontekście dobrze zaplanowanej strategii.

🖤 Uczy odwagi, ale nie szaleństwa, uczy jak stawiać duże cele, ale nie oderwane od rzeczywistości, uczy planowania i organizacji, ale takiej, która jest dopasowana do rękodzielniczego modelu biznesowego. Uczy cierpliwości, ale uczy też świętowania z okazji sukcesu, uczy pokory w biznesie, ale nie schylania głowy. Daje siłę do działania, ale zamiast rękawic bokserskich, daje do ręki klucze, które otwierają kolejne drzwi do celu. Pokazuje, że wszyscy się zmieścimy na tym rynku i że wspólnie działać, to się wspierać, a nie podstawiać nogi. 

🖤 Daje siłę, odwagę i pewność siebie, bo daje RZETELNĄ i PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ.  Mówią o nim, że to program, który ZMIENIA WSZYSTKO. To 11 tygodni szkoleń MASTERCLASS, cały semestr poświęcony tworzeniu biznesu opartego na rękodziele.

 

PREMIERA KURSU już 27 GRUDNIA

Jak każda bezcukrowa premiera, to również będzie święto, podczas którego zaprosimy Was na kolejne, DARMOWE, merytoryczne szkolenie, pełne bezcukrowej wiedzy :) Już dzisiaj można się zapisać na listę oczekujących na DYCHĘ. Zapis na listę nie obliguje oczywiście do zakupu kursu, ale daje Wam pewność, że nic Was nie ominie. Ani totalnie darmowe szkolenie na start, ani super promka na premierę kursu. 

 👉 KLIK 👉 https://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH 

Serdeczności,
👯‍♀️ Karolina i Gośka 👯‍♀️

#biznesbezcukru 

PRZYPNIJ SOBIE PINA :) 

ALBO NAWET DWA :)

 

 

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ WIĘCEJ BEZCUKROWEJ WIEDZY ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


➡️ ZAPIS NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH NA KURS MASTERCLASD BEZCUKROWA DYCHA➡️ http://bit.ly/BEZCUKROWADYCHA3-LISTA-OCZEKUJACYCH
➡️BESTSELLEROWY E-BOOK O KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI ➡️ http://bit.ly/TRESCI
➡️GRUPA WSPARCIA DLA RĘKODZIELNIKÓW ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWAGRUPA
➡️O BUDOWANIU MARKI HANDMADE BLOG ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYBLOG
➡️BEZCUKROWY SKLEP ➡️ https://bit.ly/BEZCUKROWYSKLEP
➡️E-BOOK O KLIENCIE IDEALNYM ➡️ https://bit.ly/EbookKLIENTIDEALNY
➡️E-BOOK O PRODUKCIE I KOLEKCJACH ➡️ https://bit.ly/EbookPRODUKT