WSTĘPNY AUDYT RĘKODZIELNICZEGO BLOGA LUB STRONY WWW

WSTĘPNY AUDYT RĘKODZIELNICZEGO BLOGA LUB STRONY WWW

Witajcie, z tej strony Gośka, dziś, solo. Piszę ten post dla Was zupełnie bladym świtem, jest kapkę po piątej rano, słoneczko jest jeszcze zupełnie blade, ale za to ptaki świergolą jak oszalałe.

 

Muszę się przyznać, że to jest moja ulubiona pora dnia i właśnie o tej porze pracuje mi się najlepiej i najwydajniej (taaak, ta Sowa, to taka ściema ;p bo o 22 jestem zwykle już w wyrku i smacznie przysypiam, za to od bladego świtu już pracuję).

Dom jest jeszcze zupełnie cichy, reszta rodziny śpi, unoszą się w powietrzu resztki leniwej nocy, cudownie pachnie kawa (tylko o tej godzinie pachnie tak wyjątkowo). Miałam ten dzień zacząć od warsztatu, ale pomyślałam, że skoro jest to dla mnie najbardziej produktywny czas, to napiszę do Was i popchnę tę dobrą energię troszkę w świat.

A co! Niech krąży!

 

Przychodzę tu dziś do Was z takim zamysłem, aby dać Wam możliwość samodzielnego przeprowadzenia wstępnego audytu Waszych blogów i stron www.


Na pewno wiecie, że obecność online jest czymś absolutnie koniecznym dla rozwoju firmy. To w internecie najczęściej Wasi klienci spotykają Was po raz pierwszy, lub to tu przychodzą po spotkaniu z Wami w realu - na targach czy kiermaszach.
Blog czy strona internetowa jest więc Waszą wizytówką, a ponieważ marka handmade jest ściśle powiązana z twórcą (ściślej niż np. marka obuwnicza czy kosmetyczna), to jest to również i Wasza, osobista wizytówka. 


Dlatego warto zadbać o to, by działała ona na Waszą korzyść i budowała zaufanie oraz sympatię Waszych potencjalnych klientów.
Warto też, by "prowadziła" ich w stronę zakupu, bo przecież, każdy z nas tutaj do życia potrzebuje nie tylko sztuki i spełnienia w sferze kreatywnej, ale też potrzebuje zarabiać.
To przyziemne i mało romantyczne, ale jakże prawdziwe :)
Przygotowałam więc dla Was dziś chcecklistę do przeprowadzenia takiego wstępnego audytu Waszych blogów i stron internetowych. Listę, która pozwoli Wam przeprowadzić go samodzielnie. Zachęcam Was, byście pochylili się nad tą listą i sprawdzili, czy macie te punkty "odhaczone".

 

Na pytania możecie odpowiedzieć jedynie TAK lub NIE. Im więcej TAK, tym oczywiście lepiej:

 

  • Czy posiadasz bloga/stronę internetową podpiętą pod własną domenę?
  • Czy Twój blog/strona jest responsywna (dopasowująca się do formatu wyświetlacza urządzeń mobilnych)?
  • Czy na Twoim blogu/stronie internetowej jest zamieszczony formularz kontaktowy lub dane do kontaktu z Tobą?
  • Czy artykuły na Twoim blogu pojawiają się regularnie?
  • Czy używasz odpowiednich tagów i słów kluczowych w tytułach i treściach na swoim blogu?
  • Czy na Twoim blogu są podane linki do Twoich platform sprzedażowych (np. do własnego sklepu lub do galerii z rękodziełem z którą współpracujesz)?
  • Czy używasz różnego kontentu (np. artykuł poradniczy, reportaż, video) i urozmaicasz rodzajowo wpisy na swoim blogu?
  • Czy Twoi klienci mają możliwość bezpośredniego przejścia do zakupu, z każdej strony Twojego bloga? Mam tu na myśli np. odnośniki w stopce, marginesie lub linki w treści artykułu.
  • Czy korzystasz z wezwania do działania (CTA) w treściach na swoim blogu?
  • Czy jest łatwym nawigowanie po Twoim blogu, np. czy kolejne strony otwierają się w osobnych oknach, lub czy na każdej z nich jest opcja "powrotu" do strony poprzedniej?
  • Czy Twoje menu lub podział na kategorie, jest klarowny i oczywisty dla Twoich klientów?
  • Czy do Twojego bloga są podlinkowane Twoje strony w mediach społecznościowych?
  • Czy na twoim blogu jest zakładka "O MNIE"?
  • Czy na Twoim blogu jest opublikowane Twoje zdjęcie?
  • Czy kolory/czcionki i motywy na Twoim blogu są spójne z komunikacją wizualną Twojej marki?
  • Czy starasz się, aby Twój blog był oryginalny i się wyróżniał od innych blogów rękodzielniczych?
  • Czy pilnujesz, aby nie kopiować i nie przeklejać treści (swoich własnych również) przy redagowaniu wpisów na swoim blogu?
  • Czy korzystasz z linków wewnętrznych (czyli, czy linkujesz w treści na blogu inne, powiązane tematycznie strony swojego bloga)?
  • Czy po zredagowaniu i opublikowaniu artykułu na swoim blogu, linkujesz go do swoich mediów społecznościowych?
  • Czy sprawdzasz błędy w treści przed opublikowaniem wpisu?
  • Czy Twoi klienci znajdą wszystkie informacje o Twojej marce, na Twoim blogu?
  • Czy jest takie miejsce na Twoim blogu, gdzie dzielisz się z czytelnikami opiniami na temat Twoich produktów, od klientów?
  • Czy są jakieś linki zewnętrzne, które przekierowują do Twojego bloga (np. z Pinteresta)?
  • Jeśli wykonujesz produkty na zamówienia indywidualne, projektowane, to czy taka informacja znajduje się na Twoim blogu?
  • Czy, jeśli masz w swoim dorobku nagrody, uznania lub ważne wyróżnienia, to czy ta informacja znajduje się gdzieś na Twoim blogu?
  • Czy współpracujesz z innymi rękodzielnikami i tworzysz z nimi wspólny, ciekawy dla Waszych klientów, nowy kontent?
  • Czy Twój blog jest graficznie przyjemny i miły dla oka tak, by jego czytanie nie sprawiało trudności?

 

No i jak? Ile punktów z tego audytu macie na TAK?


Oczywiście każde NIE, jak się domyślacie, to przestrzeń do dopracowania i poprawienia. Dlatego śmiało, do dzieła :)

 

Na koniec tego artykułu chcę Wam polecić, jako uzupełnienie tematu, jeden z naszych e-booków BIZNESOWA BABA JAGA, w którym przeczytacie o sprawach ważnych, mało sexi, o których najchętniej byśmy wszyscy zapomnieli, ale nie możemy tego zrobić, bo są bardzo istotne dla naszych biznesów!

 

Serdeczności,
Karolina i Gośka

 

#biznesbezcukru

 

PRZYPNIJ SOBIE PINA :)