15 LAT PROWADZENIA BIZNESU HANDMADE - NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI

W tym wpisie chcemy podzielić się z Wami naszymi osobistymi refleksjami, wynikającymi z kilkunastu lat doświadczenia i obecności na rynku, jako firma.
Poniżej znajdziecie kilka - naszym zdaniem - najważniejszych wniosków z 15 lat prowadzenia własnej marki rękodzielniczej.
Idź do przodu, testuj, zaliczaj sukcesy i porażki i idź dalej szybko
Nie wiesz, czy Twój nowy pomysł jest dobry? Nie ma innego sposobu na sprawdzenie tego, niż... jego przetestowanie. Daj mu szansę, a jeśli się okaże,
że to niewypał, porzuć go bez żalu i leć dalej.
Zmiany są ok!
Jeśli coś przestało działać, to aby to zmienić, trzeba coś zacząć robić inaczej! Oprócz tego, że zmiany są ok, powiemy więcej - one są nieuniknione, więc podchodzenie do zmian w sposób negatywny czy unikanie ich jak ognia, będzie w konsekwencji staniem w miejscu lub nawet regresem.
Nie musisz znać się na wszystkim!
Korzystaj z doświadczenia innych. Ucz się od najlepszych w dziedzinach, które Cię kręcą. To, czego nie jesteś w stanie się nauczyć, możesz delegować. To oczywista oczywistość, ale bardzo często nie uświadamiamy sobie tego, a warto.
Twój ekosystem wzrostu jest ważny
Znajdź ludzi w swoim otoczeniu, którzy mają podobne aspiracje, cele, ambicje i plany do Twoich i bądź z nimi w stałym kontakcie. My polecamy naszą grupę dla przedsiębiorczych rękodzielników: GRUPA Biznes bez cukru na FB gdzie takich osób jest cała masa. Dołączając do tej społeczności jest wysoce prawdopodobne, że poznasz w niej osoby, które będą dla Ciebie wsparciem w biznesowej codzienności. Może nawet stworzycie swój własny, kameralny mastermind :)
Nie przepraszaj za to, że jesteś sobą
I nie tłumacz się nikomu ze swoich decyzji! Nie ma nic gorszego od budowania "swojego" imperium, pod cudze dyktando. Bo albo imperium jest TWOJE, albo CUDZE ;)
Analizuj swój biznes regularnie
Jeśli Twoja działalność jest niedochodowa, musisz coś zmienić. Ale najpierw musisz to wiedzieć! Dlatego naucz się analizować liczby i wyciągać z nich wnioski. To samo dotyczy działań wizerunkowych czy marketingowych - analiza, ocena i wprowadzenie koniecznych korekt w planach działania (tudzież budżetach) jest najlepszą drogą do zmiany (w domyśle: poprawy) tego, co nie działa wystarczająco dobrze.
Nisza jest najważniejsza
I nie wystarczy, że ją sobie określisz. Musisz ją jeszcze zrozumieć i nauczyć się mówić jej językiem, na tematy, które ją interesują! Nie bez kozery trąbimy od lat o tym, jak ważne jest dogłębne poznanie swojej grupy docelowej i niszy, jej potrzeb, wartości i problemów - bez tego prowadzenie biznesu jest mocno utrudnione i trochę przypomina chodzenie po nieznanym terenie z opaską na oczach.
Chcesz więcej?
Jeśli macie ochotę na większą dawkę wiedzy i inspiracji, to już dziś zapraszamy Was serdecznie na szkolenie masterclass na żywo, które odbędzie się 12.06.2025 na naszym Instagramie. Startujemy o godzinie 19:30, kończymy planowo o 21:30. Oczywiście, na koniec, będzie możliwość zadawania pytań :)
Temat szkolenia: "Skuteczny flirt z klientem idealnym"
Warto mieć pod ręka coś do notowania, bo ciekawych informacji będzie naprawdę dużo, między innymi dowiecie się:
👉 Jak skutecznie sprzedawać rękodzieło za pomocą postów w mediach społecznościowych
👉 Czym jest marketing relacji i dlaczego jest tak skuteczny
👉 Które narzędzie marketingu jest najskuteczniejsze dla rękodzielnika
👉 Co jest siłą napędową sprzedaży rękodzieła
👉 Jaki błąd najczęściej popełniają rękodzielnicy w swojej komunikacji i co z tym fantem począć
👉 Uniwersalny wzór na podbicie serc odbiorców
👉 Jak sprzedawać rękodzieło najprzyjemniej, najskuteczniej i paradoksalnie najszybciej
Fajnie, prawda?
Na końcu szkolenia otworzymy drzwi do kolejnej, już 4 edycji naszego wakacyjnego kursu o tworzeniu komunikacji dla rękodzielników SŁOWA MAJĄ MOC!
ZAPRASZAMY!